Bot
- Spongebob
- Has thanked: 418 times
- Been thanked: 637 times
Bot
Onlangs zag ik in een zandgroeve twee stukken bot, die al door een andere verzamelaar waren gevonden en terzijde gelegd. Ik heb ze wel meegenomen en geplakt, maar weet te weinig van botten af om hem te determineren. Ook de website van Naturalis biedt me geen oplossing.
Gedeelte van een atlas?
En welk dier?
Time fades away (Neil Young)
- Jan Losser
Antw: Bot
Het is geen atlas en ook geen heup
Het is een stuk van een schedel, nl het gedeelte waar waarschijnlijk het gewei heeft gezeten, de twee uitstaande punten daar heeft het gewei aan gezeten. het zou ook nog een rund kunnen zijn maar daarvooor zijn de aanhechting volgens mij te klein. Je kunt aan de binnenkant zien waar de hersenen hebben gezeten.
Het kan zijn dat je hem niet juist hebt geplakt, zou ik als ik jou was nog een keer nakijken
[Bewerkt door Jan Losser op 11-11-2008 om 15:17 NL]
Het is een stuk van een schedel, nl het gedeelte waar waarschijnlijk het gewei heeft gezeten, de twee uitstaande punten daar heeft het gewei aan gezeten. het zou ook nog een rund kunnen zijn maar daarvooor zijn de aanhechting volgens mij te klein. Je kunt aan de binnenkant zien waar de hersenen hebben gezeten.
Het kan zijn dat je hem niet juist hebt geplakt, zou ik als ik jou was nog een keer nakijken
[Bewerkt door Jan Losser op 11-11-2008 om 15:17 NL]
Zonder verleden geen toekomst
- Pleistoceen
- Contacteer:
Ik ben het eens met Jan. Het is een gedeelte van de schedel. Ik deel tevens de mening dat beide delen niet correct zijn samengevoegd. Ik ben alleen niet overtuigd van de veronderstelling dat de uitsteeksels iets met een gewei te maken hebben.
Groet,
Wolf
Groet,
Wolf
De 2 schedel delen lijken elkaars spiegelbeeld.
Je kan proberen om ze op elkaar te lijmen.
Wat voor beest je dan krijgt durf ik nog niet te voorspellen.
Je kan proberen om ze op elkaar te lijmen.
Wat voor beest je dan krijgt durf ik nog niet te voorspellen.
When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.
Once you've got heat, you can do everything!
Once you've got heat, you can do everything!
- Spongebob
- Has thanked: 418 times
- Been thanked: 637 times
Duidelijk een geval van onkunde.
Maar goed dat ik geen chirurg ben.
Ik heb de delen weer losgehaald en zal spoedig een nieuwe foto maken.
Jan, Wolf en Stone bedankt voor de kundige tips. O ja, jij natuurlijk ook, Sjaak!
[Bewerkt door Spongebob op 13-11-2008 om 22:32 NL]
Maar goed dat ik geen chirurg ben.
Ik heb de delen weer losgehaald en zal spoedig een nieuwe foto maken.
Jan, Wolf en Stone bedankt voor de kundige tips. O ja, jij natuurlijk ook, Sjaak!
[Bewerkt door Spongebob op 13-11-2008 om 22:32 NL]
Time fades away (Neil Young)