2 onbekenden
- krotbiker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
2 onbekenden
hoi,het eerste heb ik tijdens een kano tocht uit de semois gehaald.bot?
de tweede hebben mijn ouders jaren geleden uit brazilie meegebracht.een vis ?
iemand enig idee?
groetjes
tony
Antw: 2 onbekenden
voor nr 1 zou ik niet weten wat het is.Nr 2 is wel degelijk een vis,volgens mijn gegevens een Rhacolepis buccalis(Agassis)uit het onder krijt van Araipe.Groetjes.
Theo
Hallo, het eerste fossiel lijkt me zo op het eerste gezicht geen bot, maar een stuk steenkern van een groot slakkenhuis (of een ammoniet), hoe lijkt je dat?
groeten van muisje
groeten van muisje
groeten van Muisje
- masteroffossiles
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 9 times
hallo, de eerste is (volgens mij) een slagtand van een everzwijn.
(ik heb er geen verstand van maar daar deed het mij zeer sterk aan denken.)
gr
sander
(ik heb er geen verstand van maar daar deed het mij zeer sterk aan denken.)
gr
sander
- Spongebob
- Has thanked: 418 times
- Been thanked: 637 times
Prachtige vis, zeg!
Het eerste object lijkt wel op een slagtand van een everzwijn, maar is het volgens mij niet: nét even te veel ronding, iets te weinig hoekig op de randen en geen spoor van tandglazuur (hoewel dat natuurlijk kan zijn afgesleten). Vergelijk eens met bovenstaande vondst, die overigens gedeeltelijk hol van binnen is.
PS. Bij nadere beschouwing lijkt me die van jou ook hol te zijn en begin ik toch te twijfelen. Ook vanwege het botstructuurtje: zou best eens kunnen dat Sander gelijk heeft!
[Bewerkt door Spongebob op 16-11-2008 om 15:30 NL]
Time fades away (Neil Young)
Antw: Antw: 2 onbekenden
Spongebob schreef:
Prachtige vis, zeg!
Het eerste object lijkt wel op een slagtand van een everzwijn, maar is het volgens mij niet: nét even te veel ronding, iets te weinig hoekig op de randen en geen spoor van tandglazuur (hoewel dat natuurlijk kan zijn afgesleten). Vergelijk eens met bovenstaande vondst, die overigens gedeeltelijk hol van binnen is.
Hai,
Het eerste zeker bijhouden, heb ik al eens gezien, maar ik kan het me niet herinneren.
Duys
PS. Bij nadere beschouwing lijkt me die van jou ook hol te zijn en begin ik toch te twijfelen. Ook vanwege het botstructuurtje: zou best eens kunnen dat Sander gelijk heeft!
[Bewerkt door Spongebob op 16-11-2008 om 15:30 NL]