replica Kopidodon macrognathus , alias "De biddende Hond"
-
replica Kopidodon macrognathus , alias "De biddende Hond"
Te koop T.e.a.b. wegens verhuizing naar Turkije: mooie replica (90 x 40 cm)
Circa 25 jaar geleden gekocht op een beurs onder de naam "De biddende Hond". Volgens de verkoper betrof het de 2e replica van het origineel. De 1e replica zou op een Duitse universiteit gebruikt worden voor onderzoek. Via het forum Determinatie fossielen probeer ik momenteel te achterhalen welke diersoort hier zijn pootjes in bijna reumatische bidgreep heeft en waar het origineel zich bevindt.
Tel. 040-2215933
Zie http://www.fossilien.de/artikel/replike ... l/3029.htm voor het antwoord! Het betreft de officiele Messel-replica site.
[Bewerkt door MariaJBogaerts op 21-11-2008 om 13:48 NL]
Maria Jonker
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: replica "De biddende Hond"
Kopidodon macrognathus uit de groeve Messel, Duitsland. Ik denk niet dat je dit een hond kan noemen, is veeleer een (spits)muis - eekhoorn achtig dier. Veel googleplezier!
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
-
Antw: Antw: replica "De biddende Hond"
Wat een geweldig snel antwoord op mijn vraag! Geweldig bedankt.
[Bewerkt door MariaJBogaerts op 20-11-2008 om 22:31 NL]
[Bewerkt door MariaJBogaerts op 20-11-2008 om 22:31 NL]
Maria Jonker
-
Antw: replica Kopidodon macrognathus , alias "De biddende Hond"
Vanuit Duitsland het volgende antwoord:
..., das Fossil, das auf der Replik abgebildet ist, zeigt ein heute ausgestorbenes Säugetier namens "Kopidodon". Das Original stammt aus der Grube Messel südl. von Frankfurt a.M. und ist 47 Millionen Jahre alt. Hände und Füße zeigen, dass es sich um einen Baumbewohner gehandelt hat. Die genaue Zugehörigkeit der Tiergruppe ist noch unsicher. Das Tier hat nichts mit Hunden zu tun, da haben Sie recht.
Gruß
Dr. S. Schaal
Head of Department Palaeonthropology and Messel Research
..., das Fossil, das auf der Replik abgebildet ist, zeigt ein heute ausgestorbenes Säugetier namens "Kopidodon". Das Original stammt aus der Grube Messel südl. von Frankfurt a.M. und ist 47 Millionen Jahre alt. Hände und Füße zeigen, dass es sich um einen Baumbewohner gehandelt hat. Die genaue Zugehörigkeit der Tiergruppe ist noch unsicher. Das Tier hat nichts mit Hunden zu tun, da haben Sie recht.
Gruß
Dr. S. Schaal
Head of Department Palaeonthropology and Messel Research
Maria Jonker
- Supergraver
Antw: Antw: replica "De biddende Hond"
Net zoals de ICE-AGE 'supergraver', alleen die haaientand ontbreekt nogFrederik schreef:
Kopidodon macrognathus uit de groeve Messel, Duitsland. Ik denk niet dat je dit een hond kan noemen, is veeleer een (spits)muis - eekhoorn achtig dier. Veel googleplezier!

Antw: Antw: Antw: replica "De biddende Hond"
Supergraver schreef:Net zoals de ICE-AGE 'supergraver', alleen die haaientand ontbreekt nogFrederik schreef:
Rare beesten die eekhoorns
![]()