Dennenkegel verpakt in markasiet?
-
Dennenkegel verpakt in markasiet?
Ik ben meer mineralenverzamelaar dan fossielenkenner, maar dit stuk markasiet uit Wissant heeft me altijd geïntrigeerd. Ik zie er een jonge dennenkegel in, maar misschien is de wens de moeder van de gedachte. De "kegel" incl. "steeltje"is 5 cm lang.
Wie weet wat dit is? Ik hoor het graag!
Maria Jonker
Antw: Dennenkegel verpakt in markasiet?
Goedenavond ,
Heeft er inderdaad zeer veel van weg , maar volgens mij worden er geen dennekegels gevonden rond Wissant. Marcasiet kan net als vuursteen de vreemdste vormen aannemen. Dit lijkt me ook zo'n toevallige vorm. Toch een leuke vondst !
Groetjes,
Gunther
Heeft er inderdaad zeer veel van weg , maar volgens mij worden er geen dennekegels gevonden rond Wissant. Marcasiet kan net als vuursteen de vreemdste vormen aannemen. Dit lijkt me ook zo'n toevallige vorm. Toch een leuke vondst !
Groetjes,
Gunther
- agaathunter
Hoi Maria,
Dit is geen dennenkegel, maar het zijn markasietkristallen. Worden veel gevonden bij CBN.
Groetjes: Ed
Dit is geen dennenkegel, maar het zijn markasietkristallen. Worden veel gevonden bij CBN.
Groetjes: Ed
geduld is een goede zaak
- Caveman
- Has thanked: 270 times
- Been thanked: 313 times
- Contacteer:
Duidelijk Pseudofossiel, dus helaas voor jou geen dennekegel!
To share or not to share, that's the question!
Antw: Antw: Dennenkegel verpakt in markasiet?
mineraal0 schreef:
Goedenavond ,
Hoi Gunther,
Ik heb ooit toch eens iemand zo'n dennenkegel (Picea sp.) op het strand van Escalles weten vinden.
Zie boek "fossielen" blz.305 van Cyril Walker en David Ward.uitgeverij Trion natuur.
Ze kwamen voor in het vroeg Krijt-Recent.
Hij was hetzelfde geconserveerd als die zwarte ammonieten uit de kleilagen daar op het strand van Escalles.
Het was een zéér mooie vondst.
Groetjes...
Ilse
Groetjes,
Gunther
FOSSILS ARE FOR EVER!
-
quote: ilse schreef:
Ik heb ooit toch eens iemand zo'n dennenkegel (Picea sp.) op het strand van Escalles weten vinden.
Zie boek "fossielen" blz.305 van Cyril Walker en David Ward.uitgeverij Trion natuur.
Hij was hetzelfde geconserveerd als die zwarte ammonieten uit de kleilagen daar op het strand van Escalles.
Groetjes...
Ilse
Hallo Ilse,
Ik heb het boek niet, maar leuk dit te lezen. Blijft de vraag: is-ie 't of is-ie 't niet?
Maria
[Bewerkt door MariaJBogaerts op 26-11-2008 om 12:00 NL]
[Bewerkt door MariaJBogaerts op 26-11-2008 om 12:01 NL]
Groetjes...
Ilse
Hallo Ilse,
Ik heb het boek niet, maar leuk dit te lezen. Blijft de vraag: is-ie 't of is-ie 't niet?
Maria
[Bewerkt door MariaJBogaerts op 26-11-2008 om 12:00 NL]
[Bewerkt door MariaJBogaerts op 26-11-2008 om 12:01 NL]
Maria Jonker