onderzoek!

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Gesloten
d_nbeek
onderzoek!

Bericht door d_nbeek » 21 nov 2008, 13:55

beste forum leden,
ik zit nu in het eerste jaar docentopleiding biologie aan de Hogeschool Utrecht. in het 3e jaar staat een excursie gepland die waarschijnlijk naar Terschelling zal leiden. tot voorheen gingen ze altijd naar het Franse plaatsje Amblteuse in Frankrijk, maar omdat het gebouw waar ze altijd verbleven is dicht gegaan zijn ze voortaan naar Terschelling geweest.

het is de bedoeling om tijdens deze excursie allerlei planten en voorwerpen uit de natuur te determineren en te bestuderen.

het leek mij leuk om weer terug naar Frankrijk te gaan omdat dat gewoon veel leuker is als Terschelling. hier is de verscheidenheid in flora veel groter en zijn ook fossielen te vinden wat natuurlijk ook heel interessant is.

ik hoop dat er misschien mensen zijn die weten of het mogelijk is om met een toch wel redelijk grote groep rond de 5 dagen ergens rond Ableteuse, of een andere plaats in de buurt te kunnen overnachten en er mogelijkheden tot onderzoek zijn.

ik hoop dat iemand mij kan helpen,

vriendelijke groeten Cees-Jan
student 1e jaars docent biologie

fossielen waren getuigen, van de gebeurtenissen uit het verleden

sjaak
Has thanked: 373 times
Been thanked: 364 times
Contacteer:
Antw: onderzoek!

Bericht door sjaak » 21 nov 2008, 14:48

Bijna elk huis in de streek rond Ambleteuse is te huur. Dat moet dus ook voor een grote groep geen probleem zijn. Wissant en Wimereux hebben een VVV, die je via google wel zou moeten vinden (zie ook http://www.nl.pas-de-calais.com/neerlan ... r-2006.pdf). Ik zou gewoon eens bellen of mailen. Verder kan je kamperen.

Ambleteuse is een leuk kustplaatsje en je zit tussen CBN en CGN in. Het achterland is een natuurgebied en er is ook nog een duingebied dichtbij. Volop onderzoeksmogelijkheden lijkt mij.

[Bewerkt door sjaak op 21-11-2008 om 14:56 NL]

Groet,

Niels

Spongebob
Has thanked: 418 times
Been thanked: 637 times

Bericht door Spongebob » 21 nov 2008, 20:46

Afbeelding

Niets ten nadele van Terschelling, maar....Ambleteuse en omgeving is echt super. Vooral de monding van het riviertje de Slack en het aldaar gevormde duingebied is voor iedere natuurliefhebber erg interessant.

Time fades away (Neil Young)

nijntje

Bericht door nijntje » 22 nov 2008, 11:18

goedendag

ik zou texel ook wel kunnen aanraden
daar op de achterste hoek .. zit een mooi natuurgebied en kun je veel schelpen vidnen die voor de rest in nederland niet tot nauwelijks te vinden zijn. tevens willen daar nog wel eens leuke dingen aanspoelen (toen ik er was hing er een dolfijnenschedel op een kunstwerk) en ik vond een onderkaak en twee wervels... deel zeehondenpals... plus volgens mij is dat gebied uniek in nederland.

wie weet een optie ,als ze niet ver weg willen

het schattige nijntje vind de mooiste
schatten

nijntje

Bericht door nijntje » 23 nov 2008, 10:32

o ja daar kun je ook op een garnalenkotter mee
en di evangt en kook de gernalen an boord zodat je die na afloop kunt eten... voordeel hiervan ...ze vangen nog veel meer... dus je ziet nog meer leven en heel soms vinden ze ook fossielen!

ik vond het erg leuk en lekker

het schattige nijntje vind de mooiste
schatten

Gesloten