Van welke 2 dieren zijn deze botten?
Van welke 2 dieren zijn deze botten?

Hallo,
Ik ben nog nieuw hier, bij deze hallo iedereen.
Ik heb vorige week vrijdag 2 jan 2009, op eht strand bij 's-Gravenzande 2 botten gevonden.
Ik vroeg me af van welke 2 dieren ze waren.
De eerst is een stuk rib.
De tweede lijkt op een poot, van iets met twee hoeven.
heeft een van jullie een idee.
Groeten Nick,
- Tim Hansen
Antw: Van welke 2 dieren zijn deze botten?
Naar mijn mening inderdaad een ribfragment van een relatief groot landzoogdier.(mammoet of neushoorn (of eventueel wisent)?) Meer kan ik hier niet met zekerheid over zeggen, maar misschien iemand anders wel.
Verder ook het distale uiteinde van een tibia, toe te schrijven aan een runderachtige als je het mij vraagt.
beste groeten, Tim
[Bewerkt door Tim Hansen op 06-01-2009 om 20:45 NL]
Verder ook het distale uiteinde van een tibia, toe te schrijven aan een runderachtige als je het mij vraagt.
beste groeten, Tim
[Bewerkt door Tim Hansen op 06-01-2009 om 20:45 NL]
oke bedankt alvast ik hoor het nog wel of ander mischien ideen hebben.
Groeten Nick,
Groeten Nick,
Eens met Tim.
\"I have called this principle, by which each slight variation, if useful, is preserved, by the term Natural Selection\" - Charles Darwin
@tim hansen
Zou het kunnen dat dit stuk van een hertachtige is,denk dat het te slank is voor rund
de stukken die ik bij de hand heb, hebben een breedte van 9- 10 cm(op het gewricht)
de omtrek van het bot zelf is om en bij de 17cm.
Zou het kunnen dat dit stuk van een hertachtige is,denk dat het te slank is voor rund
de stukken die ik bij de hand heb, hebben een breedte van 9- 10 cm(op het gewricht)
de omtrek van het bot zelf is om en bij de 17cm.
Theo
Ik ben het met Theo eens, de tibia heeft meer de proporties voor die van een hertachtige. Zou reuzenhert kunnen zijn, maar edelhert is ook mogelijk
Groetjes, Judith
Groetjes, Judith