Opruimen...
- Carboon
- Has thanked: 437 times
- Been thanked: 526 times
Opruimen...
Hoi allemaal,
Vandaag heb ik grote schoonmaak in m'n (voornamelijk mineralen) verzameling gehouden. Hierboven staan foto's van wat materiaal dat ik niet meer hoef. Heeft er iemand interesse in (enkele van) deze stukken? Het liefste ruil ik het tegen Carboon-materiaal, maar ik sta open voor alle andere voorstellen. Let wel! Het gaat hier om stukken uit m'n begintijd of dingen die ik heb gekregen - ik heb daardoor niet van alles de exacte vindplaats-gegevens.
Foto's:
1 IJzer-mineralen (hoofdzakelijk Pyriet)
2 Mooie geslepen stukken, ooit gekregen, maar niet mijn ding (jaspis, agaat en veel meer)
3 Mineralen (o.a. agaat, biotiet, kwarts)
4 Bivalvia uit het Spaans boven-krijt, Alveolina uit het Paleoceen, Crinoiden uit de Ardennen en ander fossiel-materiaal
5 Meer mineralen...
6 Nog wat minerelen
7 Mineralen, stuk koraal en druipsteen
8 Carboon-materiaal (goed gedocumenteerd, betere foto's op verzoek; door de donkere kleur moeilijk van groep te maken)
9 Dapalis sp. (Oligoceen, Frankrijk)
10 wat boeken
Er zullen nog foto's komen van fossiel hout en zee-egels (Hemipneustes) uit het Limburgs krijt zodra ik die delen van m'n verzameling heb uitgezocht. Ook heb ik nog een wervel en bot van een steppewisent, maar die staan op m'n studie-kamer; foto's volgen...
Mijn excuses voor de slechte foto-kwaliteit trouwens.
P.S.: o.d.z. "Ruil uw oude planten in voor nieuwe" wil ik ook met alle plezier een tuincentrum-cadeaubon geven in ruil voor Carboon-materiaal

[Bewerkt door Carboon op 30-01-2009 om 22:23 NL]
Op zoek naar groen in het zwart.
- fossielgozer
- Contacteer:
Antw: Opruimen...
Had ik nou maar iets te ruilen! (Ik heb wel stuk of 50 knuffel stenen enzo wel allemaal mineralen)ik hoop dat ik nog iets kan vinden om te ruilen!
grts, jasper
grts, jasper
Hoi,
Dat keienboek lijkt me wel wat.
Welke boeken heb je nog?
Bedoel je fossiel hout uit het Limburgs Krijt?
mvg stijn
Dat keienboek lijkt me wel wat.
Welke boeken heb je nog?
Bedoel je fossiel hout uit het Limburgs Krijt?
mvg stijn
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
- Carboon
Hoi,
@Jasper: Heb je e-mail ontvangen. Laat me er even een tijdje over nadenken; voor beginners is er altijd wel wat te verzinnen!
@Stijn: De volgende boeken heb ik nog staan en wil ik eventueel ruilen (ze zijn echter niet dubbel, zoals de eerder genoemde twee):
Prof. Dr. P. Terpstra, 1949: Edelstenen Encyclopaedie (Servire serie)
H. Bögel (NL-bewerking: H. Krul): Thieme's Mineralenboek; handboek voor liefhebbers en verzamelaars van mineralen (Thieme-Zutphen)
H. Krul: Stenen Zoeken (Thieme-Zutphen)
B. Midderigh-Bokhorst (derde druk): Glans en Gloed; uit de donkere diepten (Nillmij)
D.A. Zoethout et al., 1929: De schatten der Aarde; hoe ze worden gewonnen bewerkt en gebruikt (Elsevier-Amsterdam).
British Mesozoic Fossils (Natural History Museum)
Nee, helaas is het geen fossiel hout uit het Limburgs Krijt... in dat geval had Raymond van der Ham (NHN) zeker een mailtje gehad!
Het gaat om een grote hoeveelheid fossiel hout van verschillende vindplaatsen. Vanwege ruimtegebrek ben ik m'n verzameling wat aan het uitsorteren, en het hout moet ik nog doen.
Bij interesse hoor ik het graag!
Groetjes,
Tim
@Jasper: Heb je e-mail ontvangen. Laat me er even een tijdje over nadenken; voor beginners is er altijd wel wat te verzinnen!

@Stijn: De volgende boeken heb ik nog staan en wil ik eventueel ruilen (ze zijn echter niet dubbel, zoals de eerder genoemde twee):
H. Bögel (NL-bewerking: H. Krul): Thieme's Mineralenboek; handboek voor liefhebbers en verzamelaars van mineralen (Thieme-Zutphen)
B. Midderigh-Bokhorst (derde druk): Glans en Gloed; uit de donkere diepten (Nillmij)
D.A. Zoethout et al., 1929: De schatten der Aarde; hoe ze worden gewonnen bewerkt en gebruikt (Elsevier-Amsterdam).
Nee, helaas is het geen fossiel hout uit het Limburgs Krijt... in dat geval had Raymond van der Ham (NHN) zeker een mailtje gehad!

Groetjes,
Tim
- fossielgozer
- Contacteer:
Antw: Antw: Opruimen...
Stijn zou van mij de boeken wel mogen hebben als ik die anderen stenen had gekocht/geruild want ik ben toch niet zo'n boekenwurm, ik kijk liever op het internet!Carboon schreef:
Hoi,
Nee, helaas is het geen fossiel hout uit het Limburgs Krijt... in dat geval had Raymond van der Ham (NHN) zeker een mailtje gehad!Het gaat om een grote hoeveelheid fossiel hout van verschillende vindplaatsen. Vanwege ruimtegebrek ben ik m'n verzameling wat aan het uitsorteren, en het hout moet ik nog doen.
Groetjes,
Tim
grts, jasper
- Carboon
Hierbij het zeeëgel-materiaal ('t Rooth).
16 foto's, waarvan steeds 4 (boven, onder, voor, opzij) van één egel - 4 egels in totaal dus

- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Ik heb wel interesse in de zee egels. Ik zal wat foto's mailen van carboon materiaal dat ik heb. Waar woon je ergens?
Groet
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
- Carboon
Hoi Gerrit-Jan,
Supergraver was de eerste met reageren op de zeeëgels, maar als hij geen interesse heeft ruil ik graag! Omgeving Utrecht, maar binnen NL kan ik halen/brengen [lang leve de OVkaart
].
Groet,
Tim
Supergraver was de eerste met reageren op de zeeëgels, maar als hij geen interesse heeft ruil ik graag! Omgeving Utrecht, maar binnen NL kan ik halen/brengen [lang leve de OVkaart

Groet,
Tim
Hallo
Heb carboonspul zat maar nog niet zo'n joekel van een zeeegel uit Limburg....
Ben normaal niet zo van de ruilerige, maar ik begin te zwichten:D
Dus als je ze aan GJ of Martijn niet kwijt kunt, hoor ik het graag
gr
pearl:)
[Bewerkt door pearl op 03-02-2009 om 18:33 NL]
Heb carboonspul zat maar nog niet zo'n joekel van een zeeegel uit Limburg....
Ben normaal niet zo van de ruilerige, maar ik begin te zwichten:D
Dus als je ze aan GJ of Martijn niet kwijt kunt, hoor ik het graag
gr
pearl:)
[Bewerkt door pearl op 03-02-2009 om 18:33 NL]
Het leven is als een bos haar, het zit altijd in de war.:)
- Supergraver

Hallo Tim,
Ik heb je nog maar een mailtje gestuurd

Kun je deze twee voor me apart houden? Ik heb maar even de bovenaanzichten geselecteerd. Ik geloof dat het de tweede en de laatste van het rijtje waren.
Nu blijft er ook nog wat over voor de andere aasgieren

Mvg
Martijn