ammonieten met twijfels
ammonieten met twijfels
De eerste d=12cm komt uit St Laon en moet dus callovien zijn; dan maak ik er Homoeoplanulites acuticosta van volgens Fossilien Heft 3.
De 2de en derde (achterkant) zijn veel meer onzeker. Gevonden in Duitsland Eifel dacht ik, zou het devonisch zijn maar de sutuur is daar veel te complex voor. doet wat aan lytoceras denken. wie werkt mijn twijfels weg?
- Spongebob
- Has thanked: 418 times
- Been thanked: 637 times
Antw: ammonieten met twijfels
Hoi Hendrik!
Bij de eerste ammo kan ik je niet verder helpen, maar bij de tweede heb ik weinig tot geen twijfels. Het is een Zürcherella zürcheri uit het Boven-Aptien. Ik heb er jaren geleden een aantal gevonden bij de steenfabriek van Schneermann aan de voet van de Rothenberg bij Ochtrup in Duitsland.
Mocht je er niet tevreden over zijn, kan je hem doorzagen. Meestal zie je dan prachtige kameropvullingen van calciet. Mooi hoor!
P.S. Groeve is inmiddels gesloten
[Bewerkt door Spongebob op 13-02-2009 om 17:53 NL]
Bij de eerste ammo kan ik je niet verder helpen, maar bij de tweede heb ik weinig tot geen twijfels. Het is een Zürcherella zürcheri uit het Boven-Aptien. Ik heb er jaren geleden een aantal gevonden bij de steenfabriek van Schneermann aan de voet van de Rothenberg bij Ochtrup in Duitsland.
Mocht je er niet tevreden over zijn, kan je hem doorzagen. Meestal zie je dan prachtige kameropvullingen van calciet. Mooi hoor!
P.S. Groeve is inmiddels gesloten

[Bewerkt door Spongebob op 13-02-2009 om 17:53 NL]
Time fades away (Neil Young)
Antw: ammonieten met twijfels
zo gezegd, zo gedaan.
ik moet vast in mijn groningse tijd, jaren tachtig eens in ochtrop geweest zijn.
bedankt
hendrik