Ammoniet
Antw: Ammoniet
Hoi Rob,
Ik heb eens in mijn boeken gezien bij de Ammonieten en er waren er maar twee die er sterk op leken. De Pleuroceras spinatum 5,5cm uit Duitsland en de Pleuroceras hawskerense 6,2cm uit Engeland (Withby).
Weet je van waar hij afkomstig is en hoe groot is hij?
Misschien kan er nog iemand met wat namen komen dan kun je ze vergelijken. Het zal waarschijnlijk wel een Pleuroceras sp. zijn maar de welke weet ik niet.
Groetjes...
Ilse
Ik heb eens in mijn boeken gezien bij de Ammonieten en er waren er maar twee die er sterk op leken. De Pleuroceras spinatum 5,5cm uit Duitsland en de Pleuroceras hawskerense 6,2cm uit Engeland (Withby).
Weet je van waar hij afkomstig is en hoe groot is hij?
Misschien kan er nog iemand met wat namen komen dan kun je ze vergelijken. Het zal waarschijnlijk wel een Pleuroceras sp. zijn maar de welke weet ik niet.
Groetjes...
Ilse
FOSSILS ARE FOR EVER!
lijkt mij inderdaad een pleuroceras, maar ik heb geen idee welke soort het dan zal moeten zijn (volgens mij niet de soorten die ilse noemt)
Groeten, Casper
[Bewerkt door Casper op 21-08-2005 om 17:56 NL]
Groeten, Casper
[Bewerkt door Casper op 21-08-2005 om 17:56 NL]
Post mortem we sort 'em!
Lijkt mij meer richting Androgynoceras. Heeft de ammoniet een geribbelde kiel of is hij glad? Pleuroceras heeft namelijk een geribbelde kiel. Het lijkt als het ware net of er een touwtje overheen loopt. Androgynoceras heeft geen kiel.
Groeten,
Peter
[Bewerkt door Peter F. op 22-08-2005 om 13:27 NL]
[Bewerkt door Peter F. op 22-08-2005 om 13:28 NL]
Groeten,
Peter
[Bewerkt door Peter F. op 22-08-2005 om 13:27 NL]
[Bewerkt door Peter F. op 22-08-2005 om 13:28 NL]
zeg peter jij hebt wel verstand van het één en ander hè?
knap hoor!!!
Groeten, Casper
knap hoor!!!
Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!