Doodstil,werd ik bij het zien van ...........
Doodstil,werd ik bij het zien van ...........
Afgelopen vrijdag, bij het eerste krieken de auto geparkeerd bij het kruispunt tussen de twee putten.
Een auto bij het hek; een auto bij het bosje.
Ik ben niet de eerste.
Klep open ,laarzen aan.
Zeven aan de tas,schop en statief door de lus en op de schouder.
Proviandtas gevuld met thermosfles zoete muntthee en thermosfles met heet water voor koffie en drinkbouillon om de schouder.
That'll do for one day in combinatie met de broodjes ei/salami en sla.
Het hek is open en over de klinkers op weg naar de eerste opgang,waar je,bijna boven dat laatste lastige opstapje hebt.
Normaal geen probleem. maar met al mijn bagage volgen er wat minder elegante klim en wegglij pogingen.
Na dit obstakel overwonnen te hebben ontvouwd zich het panorama van een schijnbaar onmetelijke zandvlakte.
In de vage ochtendschemering is in het pokdalige landschap op een enkele plek beweging zichtbaar.
Zij die nog vroeger waren,doen hun eerste scheppen in de nog natte aarde.
Een groet, een enkel woord.
Waar ga ik beginnen?
Is er een kuil die door een ander voor mij gegraven werd?
Kan ik ergens verder gaan waar een ander ophield?
Zie ik een veelbelovende laag?
Zonder bagage kijk ik wat rond en besluit deels intuitief,deels verstandelijk in een kuil te beginnen.
Deze eerste kuil levert wat tanden op,maar al snel ga ik het een paar kuilen verder proberen.
Ook daar heb ik het gevoel niet op de juiste plek te zitten.
uiteindelijk kom ik op het bijna laatste kuilencomplex terecht.
Ik zal daar de rest van de dag blijven.
Geen grote hoeveelheden komen uit de ogenschijnlijk metersdikke laag.
Incidenteel komen er wel mooie gave tanden mee.
Na mijn gave Parotodus Benedini van vorige week,vrees ik dat het geluk nu weer bij anderen ligt.
Totdat ik bovenstaande tand vind en hem in eerste instantie als een Benedini determineer.
Kort daarna,komt de kameraad van Johan Sharkteeth buurten en denkt ook dat het een Benedini is,maar twijfelt dan toch en vraagt of hij hem mee naar Johan mag nemen.
Johan en nog enkele anderen die door de kameraad van Johan als expert worden voorgesteld zijn het er unaniem over eens dat het geen Benedini is,maar een Aliopas Grandis.
Volgens hen nog flink wat zeldzamer als een Benedini.
Ondersteunen jullie hun determininatie is uiteindelijk na een lange introductie mijn vraag?
Alvast dank,
Gr.Hogst
- Spongebob
- Has thanked: 418 times
- Been thanked: 637 times
Antw: Doodstil,werd ik bij het zien van ...........
Ik heb geen flauw idee, maar wil je toch feliciteren met de mooie vondst (eindelijk geen pech!hovaderm schreef:
Ondersteunen jullie hun determininatie is uiteindelijk na een lange introductie mijn vraag?

Time fades away (Neil Young)
Voor mij is dit een upper posterior van P. benedeni. De kroon is heel klein t.o.v. de wortel.
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Gaaf tandje, heeeel leuk verhaal.
Groet
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
Antw: Antw: Doodstil,werd ik bij het zien van ...........
Nou,dat maakt het reuze spannend.somniosus schreef:
Voor mij is dit een upper posterior van P. benedeni. De kroon is heel klein t.o.v. de wortel.
Twee experts,die elk een eigen antwoord op mijn determinatie vraag hebben.
Ben benieuwd naar de mening van anderen.
Gr Hogst.
Hoi Hogst,
Ik ben dan wel geen expert, maar ik denk net als Pieter ook P. benedeni, om dezelfde reden als Pieter aangaf.
Ik heb zijn broertje van dezelfde locatie. Zie linker tandje. Ook nog even een derde foto in combinate met een tand van 6,5 cm.
Arjen
[Bewerkt door Lanselot op 29-03-2009 om 19:32 NL]
- digging for it
- Contacteer:
Hoi Hogst
Hierbij wat foto's van de Alopias grandis die ik vorige week gevonden heb, misschien heb je er wat aan. Ik zelf vindt het door jou getoonde tandje een erg moeilijk tandje en ben er niet van overtuigd dat het een grandis is. Onder de kroon meen ik een rand te zien waar de bourlette gelopen zou kunnen hebben (teken voor benedeni), ook loopt de kromming van de kroon niet zo ver door. Maar er zijn wat betere experts hier dan ik dus hopelijk antwoorden die wel. Hoop voor jou dat het er eentje is, want dit is inderdaad een zeldzaam tandje.
Groeten Patrick
[Bewerkt door digging for it op 29-03-2009 om 21:06 NL]
- binbinneke
- Contacteer:
Hmm ... 8) daar ken ik wel 'n gegadigde voor!lanselot schreef:
... in combinate met een tand van 6,5 cm ...
gr. robin
'Search' your way into life.
http://www.sharksandfossils.page.tl/
http://www.sharksandfossils.page.tl/
Volgens mij is het ook een Benedeni, en geen Alopias, als ik kijk naar je laatste foto.
[Bewerkt door Johwi op 29-03-2009 om 19:38 NL]
[Bewerkt door Johwi op 29-03-2009 om 19:38 NL]
SeeYou!
Oeps, jullie snijden hout, moet ik toegeven.lanselot schreef:
Hoi Hogst,
Ik ben dan wel geen expert, maar ik denk net als Pieter ook P. benedeni, om dezelfde reden als Pieter aangaf.
Ik heb zijn broertje van dezelfde locatie. Zie linker tandje. Ook nog even een derde foto in combinate met een tand van 6,5 cm.
Arjen
[Bewerkt door Lanselot op 29-03-2009 om 19:32 NL]
Nou ja,toch een mooie tand, waar ik erg blij mee ben.
Hoop dat anderen ook nog een mening hierover hebben.
Bedankt,
Gr Hogst.