Wervel gevonden op strand
Wervel gevonden op strand
Misschien kan één van julie helpen. Mijn collega heeft dit bot gevonden op t strand bij 's-gravenzande waar ze bezig zijn met t opspuiten van t strand. Eigenlijk was t haar hond die t gevonden had. Wij zijn erg benieuwd of dit om een oud bot gaat en van welk dier.
Graag jullie reactie.
Alvast bedankt.
Peggy
- Pleistoceen
- Contacteer:
Antw: Wervel gevonden op strand
Peggy,
Zo op het zicht lijkt de wervel me wel fossiel. Volgens mij is het een lendewervel.
Groet,
Aalt
Zo op het zicht lijkt de wervel me wel fossiel. Volgens mij is het een lendewervel.
Groet,
Aalt
Hoi,
Bedankt voor je reactie. Heb je enig idee van wat voor dier t is. Is t de moeite om t te bewaren of verder uit te laten zoeken wat 't is.
gr. Peggy
Bedankt voor je reactie. Heb je enig idee van wat voor dier t is. Is t de moeite om t te bewaren of verder uit te laten zoeken wat 't is.
gr. Peggy
- sjaak
- Has thanked: 373 times
- Been thanked: 364 times
- Contacteer:
Hoi,
Het ziet er vanaf de foto oud uit. Een goede aanwijzing dat het fossiel is heb je als je er met bv. een metalen ring op tikt en het maakt een hoge klank alsof je op steen of metaal tikt (even vergelijken). Bij een doffe klank is het waarschijnlijk niet fossiel, maar kan het nog steeds heel oud zijn (ik dacht dat ook sommige mammoetbotten technisch geen fossiel zijn).
Als er uit dit forum niets komt kan je op bepaalde dagen naar Naturalis voor een determinatie (zie hun site).
Het ziet er vanaf de foto oud uit. Een goede aanwijzing dat het fossiel is heb je als je er met bv. een metalen ring op tikt en het maakt een hoge klank alsof je op steen of metaal tikt (even vergelijken). Bij een doffe klank is het waarschijnlijk niet fossiel, maar kan het nog steeds heel oud zijn (ik dacht dat ook sommige mammoetbotten technisch geen fossiel zijn).
Als er uit dit forum niets komt kan je op bepaalde dagen naar Naturalis voor een determinatie (zie hun site).
Groet,
Niels
Niels
Oké, ga ik proberen. Heb hem al wel een in bak water gezet, zoals ik op deze site heb gelezen. Is trouwens wel een interesante hobby wat jullie hebben.
Bedankt
Bedankt
Naar alle waarschijnlijkheid een lendewervel van een Bison priscus (Steppenwisent).
Dus fossiel!
Dus fossiel!
When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.
Once you've got heat, you can do everything!
Once you've got heat, you can do everything!
- Pleistoceen
- Contacteer:
Basispraatje over fossielen uit de Noordzee http://fossilhunter.come2me.nl/970861/P ... zoogdieren
Groet,
Aalt
Groet,
Aalt