Rechter onderkaak van een.?

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Gesloten
Alberto
Rechter onderkaak van een.?

Bericht door Alberto » 09 apr 2009, 19:35

Afbeelding

Hallo.

Ik heb deze onderkaak volgens mij de rechterkant enkele jaren geleden gevonden in Rotterdam zuid bij opgravingen van een nederzetting uit het vere verleden.
Nu zou ik graag weten van wat het was ik heb gekeken op natuurinformatie.nl maar kom er niet echt uit het zou misschien van een reuzehert of eland kunnen zijn ik weet het niet iemand die het weet dan hoor ik het graag.

Mvg. Alberto Oh ja de hoogte van de achterste kies vanaf het bot is ongeveer 28 mm.

Dit profiel kan verwijderd worden wordt niet meer gebruikt.
Ik weet niet waar je je account moet verwijderen vandaar dat ik het hier maar bij zet.
Op e-mail wordt ook niet meer gereageerd.

Theo
Been thanked: 1 time
Antw: Rechter onderkaak van een.?

Bericht door Theo » 09 apr 2009, 20:03

Afbeelding

Hier een onderkaak van een hinde
'k heb men meetlatje verkeerd gelegd en zie dat er een duimmaat bijstaat.Onderkaak is 15cm(6 duim)

Theo

Theo
Been thanked: 1 time

Bericht door Theo » 09 apr 2009, 20:06

Theo

judith

Bericht door judith » 09 apr 2009, 20:27

Het is een rundachtige. Hertachtigen hebben laagkronige kiezen, rundachtige hebben hoogkronige kiezen zoals die in jouw kaak.

Groeten, Judith

Alberto

Bericht door Alberto » 09 apr 2009, 22:35

Oke bedankt.
Had al een flauw vermoeden dat het van een rundachtige is hoopte wel dat het van een reuzehert was.
Het is gevonden bij een nederzetting van zo'n 800 jaar geleden dus het zal wel kloppen dat het van een rund is.

Mvg. Alberto.

Dit profiel kan verwijderd worden wordt niet meer gebruikt.
Ik weet niet waar je je account moet verwijderen vandaar dat ik het hier maar bij zet.
Op e-mail wordt ook niet meer gereageerd.

judith

Bericht door judith » 10 apr 2009, 14:06

Graag gedaan. Enne: reuzenherten zijn aan het eind van het Pleistoceen, zo rond 10.000 BP, al uitgestorven, dus die hoef je in een Middeleeuwse nederzetting sowieso niet te verwachten.

Groeten

Gesloten