Tanden Gault Klei, CBN

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Gesloten
HaTru
Tanden Gault Klei, CBN

Bericht door HaTru » 03 mei 2009, 20:51

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wie kan mij helpen bij de determinatie van de haaientand op foto 1 en 2? Van welk dier is de tand op foto 3 en 4, marine reptiel? En foto 5 en 6, is dit een stekel, zo ja van welk dier, of toch ook een tand? Alle tanden komen uit de Gault Klei, CBN.

Alvast bedankt voor jullie hulp,
Trudy.

Geniet van het leven.

Everhardus
Antw: Tanden Gault Klei, CBN

Bericht door Everhardus » 06 mei 2009, 11:44

Hoi,
Wellicht heb je wat aan de volgende link : http://www.gaultammonite.co.uk/Pages/Ga ... inidae.htm
Gr,Marcel

Everhardus

Bericht door Everhardus » 07 mei 2009, 00:56

Hoi,
Check deze link : http://www.discoveringfossils.co.uk/fol ... ossils.htm , ook eens. Ik denk dat je met Dwardius aardig in de goed hoek zit. Wel grappig, ik heb in de herfstvakantie een vrijwel identieke tand in de Gault gevonden, met overigens dezelfde beschadiging ! Marcel

HaTru

Bericht door HaTru » 07 mei 2009, 09:28

Hallo Marcel,

Alvast bedankt voor het plaatsen van de links, die zijn sowieso mooi als we weer eens naar Engeland gaan. Mijn zoon Bram heeft ook nog helpen mee zoeken naar Dwardius sp. en mijn tand lijkt er inderdaad erg op, maar het blijft moeilijk, want tijdens het al eerder zoeken naar de naam, en dus veel vergelijken kwamen we onder andere ook deze tand nog tegen: Cretalamna appendiculata (Agassiz, 1843), fotonummer 378-0055 op deze site. Het blijft moeilijk voor mij om haaientanden te determineren. In ieder geval bedankt voor je hulp, en ik hou het nu even op Dwardius sp..

Groetjes,
Trudy.

[Bewerkt door HaTru op 07-05-2009 om 08:29 NL]

Geniet van het leven.

Everhardus

Bericht door Everhardus » 07 mei 2009, 12:35

Hoi,
Graag gedaan, maar ik weet het allemaal ook niet hoor. Ik zit ook alleen maar plaatjes te vergelijken en weet er niet zoveel vanaf. Een reactie van een doorwinterde haaientandenexpert zou in dit geval wel handig zijn......
Gr,Marcel

Gesloten