Wat is dit voor iets?
Wat is dit voor iets?

Weet iemand wat dit zijn. Ik heb ze dit jaar in mill gevonden. Ik heb nergens op internet iets kunnen vinden over deze dingen.
zoeken is leven, leven is zoeken
Antw: Wat is dit voor iets?
Die onderste is een lekker groot stuk haaienwervel!!
mooi man!!!
Groeten, Casper
mooi man!!!
Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
De bovenste twee lijken op zwaar gefossiliseerde paardenkiezen, maar zeker weten doe ik het niet. Uit Mill zijn zowieso weinig landzoogdieren bekend, dus dit zou ook een bijzondere vondst kunnen zijn.
\"I have called this principle, by which each slight variation, if useful, is preserved, by the term Natural Selection\" - Charles Darwin
- Frisian-old-age
Bovenste 2 zijn rib-fragmenten van, waarschijnlijk een dolfijnachtige.
Dat onderste stukje bot is geen haaien-wervel eerder een fragment van een tussenwervelschijf van een walvis.
groetjes, Age
Dat onderste stukje bot is geen haaien-wervel eerder een fragment van een tussenwervelschijf van een walvis.
groetjes, Age
Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )
Weet je dat zeker van dat ribfragment?
Maar hoe zou je dan die ribbels verklaren?
Gr. Ivo
Maar hoe zou je dan die ribbels verklaren?
Gr. Ivo
zoeken is leven, leven is zoeken
- Frisian-old-age

Heb diverse tussenwervel-schijven ( delen + komplete ) gevonden.Heb er nog geen foto\'s van gemaakt, dus deze heb ik \"geleend\" om als voorbeeld te dienen.Hierop zie je duidelijk die ribbels.Die ribbels zorgen ervoor dat de wervels soepel kunnen draaien.
Over die rib-fragmenten:Wanneer je rib-fragmenten zou hebben gevonden van een walvisachtige zouden deze veel breder en platter zijn.Deze op de foto vind ik meer op een dolfijn-achtige lijken omdat ze een meer rondere vorm hebben.
groetjes, Age
Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )
Het plaatje hierboven is van een zogenaamde epiphysair schijf van een wervel; tijdens het volwassen worden van een beest vergroeien deze schijven met de rest van de wervel. De ribbels die je beschrijft liggen aan de binnenkant van de wervel en staan zeker niet in contact met de ribben! Ribben articuleren met \'knobbels\' die aan de buitenkant van de wervel liggen.
\"I have called this principle, by which each slight variation, if useful, is preserved, by the term Natural Selection\" - Charles Darwin
PS tussenwervel schijven zijn van kraakbeen en zijn plat, niet geribbeld.
Linksboven ??
Rechtsboven lijkt op een paardekies..........dus
Graag betere foto\'s van 2 bovenste fossielen.
When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.
Once you've got heat, you can do everything!
Once you've got heat, you can do everything!
Antw: Antw: Wat is dit voor iets?
Hahaha nee, ik bedoelde de foto van frysianoldageThe Stone schreef:
Linksboven ??