Haaientand Charmouth
- Everhardus
Haaientand Charmouth

Hallo,
Geheel tegen de verwachting (nooit gedacht je dat daar haaientanden kon vinden)in heeft heeft mijn dochter tijdens onze vakantie in Charmouth (UK) deze haaientand gevonden onder Black Ven om precies te zijn. De lagen in de kliffen aldaar varieren van Jura tot Krijt (Albien : Upper Greensand en Gault). Van de gault-klei weet ik dat er tanden in kunnen zitten, zie link : http://www.gaultammonite.co.uk/Pages/Ga ... inidae.htm
Of er in de andere lagen ook tanden van dit caliber kunnen voorkomen weet ik niet. Wellicht kan iemand me op weg helpen met het op naam brengen van deze tand.
Gr,Marcel
Antw: Haaientand Charmouth
Die dochter van jou heeft haar ogen ook niet in haar zak. Prachtig tandje hoor Marcel. Zit hij inmiddels in jouw verzameling? Zo ja, wat heeft je dat gekost aan ds-spelletjes?
Grrr Edo
Grrr Edo
mij zijn niet van de bange, mij zijn alleen van de voorzichtige.
Klukkluk
Klukkluk
- Everhardus
Antw: Haaientand Charmouth
Hoi,
Ik vrees dat ie bij mij in de lades gaat verdwijnen, ik heb wel wat ruilmateriaal (je weet wel, van die mooie tanden die je nog wel eens op deze of gene plek tegenkomt maar nogal "common" zijn, onder ons gezwegen...... ) Nah, DS-spelletjes kan ik haar niet meer mee verleiden, heeft alles al.......
Gr,Marcel
Ik vrees dat ie bij mij in de lades gaat verdwijnen, ik heb wel wat ruilmateriaal (je weet wel, van die mooie tanden die je nog wel eens op deze of gene plek tegenkomt maar nogal "common" zijn, onder ons gezwegen...... ) Nah, DS-spelletjes kan ik haar niet meer mee verleiden, heeft alles al.......
Gr,Marcel