vakantie Cadzand

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Nikki
vakantie Cadzand

Bericht door Nikki » 12 mei 2009, 21:19

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hallo allemaal,
Ik kijk al enige tijd met interesse naar de haaientanden die dit forum passeren, en wilde hier eens actief aan deel nemen. De laatste week van april was het zover: met het hele gezin inclusief hond naar Cadzand. We zijn eerst gaan wandelen en zoeken op het strand tussen de fosforiet knollen en met succes. Dit tot vreugde van mijn zoon en dochter.
We zijn nog een paar dagen gaan zeven bij de radartoren, waar het goed vangen was. Hier hebben we staan praten met een forumlid die ook aan het zeven was. Vooral de laatste dag dat we gingen zeven, trokken we veel bekijks. Onze put groeide gestaag in breedte en diepte.
Al met al hebben we in een week vakantie zo'n 160 tanden gevonden (wel alle kapotte meegerekend).
Nu na de eerste keer zoeken weet ik wat jullie allemaal voelen als je in een put staat en het is te vergelijken met goudkoorts! Absoluut verslavend!En ik wil dan ook vaker gaan zeven.Maar eerst nog de napret, het uitzoeken en determineren van de tanden. Als ik zover ben plaats ik de foto`s nog op het forum met de vraag of ik niet al te veel fouten heb gemaakt.
Allemaal de groeten.

Paralititan
Antw: vakantie Cadzand

Bericht door Paralititan » 12 mei 2009, 21:24

Hé Nikki!

Nog behoorlijk gevonden zie ik. 160 tanden is zeker niet slecht. Is inderdaad erg verslavend die tanden zoeken:D
Ik heb zelf helaas nog niet de gelegenheid gehad om mijn eigen vondsten te plaatsen vanwege problemen met de camera. Ik zal ze binnenkort ook plaatsen.
Nog plezier met het determineren. Het is altijd het leukste om te weten wat je hebt gevonden!

Groeten René

[Bewerkt door Paralititan op 12-05-2009 om 22:14 NL]

Lanselot

Bericht door Lanselot » 13 mei 2009, 11:24

Afbeelding

Leuk gevonden. Helemaal niet slecht voor Cadzand!

Zou je wat close-ups van dit tandje willen maken?

Groetjes,
Arjen

toothdigger

Bericht door toothdigger » 13 mei 2009, 12:07

is toch 'gewoon' een alopias?

Ben je Lid, Abonnee, of ben je geen van twee?

Lid sinds 10-09-2003

Lanselot
Antw: Antw: vakantie Cadzand

Bericht door Lanselot » 13 mei 2009, 12:09

toothdigger schreef:
is toch 'gewoon' een alopias?
Daar dacht ik ook aan, maar ik vind ze niet zo "gewoon" ;)

Nikki

Bericht door Nikki » 13 mei 2009, 21:16

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier de details van het tandje. Ik dacht ook aan een Alopias Latidens.De andere 2 foto`s vertonen sporen of putjes heeft hier iemand een antwoord op? En als ik toch aan het vragen ben wat voor boeken gebruiken jullie voor determinatie van je tanden?
Groetjes Nikki.

toothdigger

Bericht door toothdigger » 13 mei 2009, 22:23

Putjes, apart zeg. Haaientanden zoeken is echt verslavend he? Prachtig, gelukkig wel een gezonde verslaving :)
Nu, ik gebruik meestal het overbekende boekje van de NGV (Gids voor Strandfossielen van Cadzand en Nieuwvliet-Bad, 1998 ) en natuurlijk het handboek van Dirk Nolf; Haaietanden en Roggetanden uit het Tertiair van België (1986), wat volgens mij niet meer te krijgen is.
Gr,

Floris

[Bewerkt door toothdigger op 13-05-2009 om 21:25 NL]

Ben je Lid, Abonnee, of ben je geen van twee?

Lid sinds 10-09-2003

Hieronymus
Contacteer:
Antw: Antw: vakantie Cadzand

Bericht door Hieronymus » 13 mei 2009, 22:35

toothdigger schreef:
Putjes, apart zeg. Haaientanden zoeken is echt verslavend he? Prachtig, gelukkig wel een gezonde verslaving :)
Nu, ik gebruik meestal het overbekende boekje van de NGV (Gids voor Strandfossielen van Cadzand en Nieuwvliet-Bad, 1998 ) en natuurlijk het handboek van Dirk Nolf; Haaietanden en Roggetanden uit het Tertiair van België (1986), wat volgens mij niet meer te krijgen is.
Gr,

Floris

[Bewerkt door toothdigger op 13-05-2009 om 21:25 NL]
Is nog wel verkrijgbaar, in't Frans. Ook op cd-rom/pdf in't Nederlands.

Jeroen

Rhaetian Lorraine Region
http://rhaetianlorraine.webs.com

Nikki

Bericht door Nikki » 16 mei 2009, 21:27

Bedankt voor de tips, maar is er niemand die iets meer kan vertellen over de laatste 2 foto`s. Ik kan anders proberen betere foto`s te maken want ik ben toch wel nieuwsgierig.
Groeten Nikki.

[Bewerkt door Nikki op 17-05-2009 om 19:27 NL]

Nikki

Bericht door Nikki » 17 mei 2009, 20:30

Afbeelding

Afbeelding

Hoi,

Betere foto's krijg ik niet gemaakt. Putjes staan aan beide zijden van de kroon.
groeten nikki.

Gesloten