USA-Trip Bakersfield (California) part 8

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gesloten
Arno
USA-Trip Bakersfield (California) part 8

Bericht door Arno » 18 mei 2009, 09:10

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eindelijk is het dan zover.

Na gedaane rust staat nu onze geheime lokatie voor de komende dagen op het programma.

Helaas kan ik hierop niet verder in details treden,daar deze informatie omtrent de vindplaats zeer gevoelig ligt.

Laat ik het zo stellen : Het gebied is absoluut verboden. En zal zeker in de toekomst totaal onbereikbaar worden voor fossil- hunters.

De hier door ons gevonden vondsten ,hebben althans voor mij een grote waarde.

De natuur zal op korte termijn zijn best doen ,deze locatie geheel in het niet te laten opgaan in zijn omgeving .

Foto 5 toont aan dat de terug weg markeren met broodkruimels uit de tijd is.

Foto 6,7 een genodigde gast die ik graag ontmoet.

Foto 8,9 en 10 de ongenodigde gast die zeker bij mij respect afdwong.

Beschrijving:
De ratelslang van Baja Californië is een middelgrote ratelslang. Het heeft een vrij klein hoofd met een streep achter het oog. De kleur vari�ërt van donkere bruine tot grijsachtige bruin en zilverachtige grijs. De slangen in het zuidelijke deel schijnen lichter te zijn. Het heeft 28-42 roodachtige of bruine vlekken met zwarte grenzen. De onderkant is room met grijze of bruine stippelen.

Andere Namen
De lagere ratelslang van Californië

Grootte
50 cm - 80 cm

Milieu: woestijn, zandduinen, pijnboom-eiken en tropische vergankelijk bos.

Voedsel:
eet kleine knaagdieren, hagedissen en duizendpoten.

Vergif: de beet van deze slang is zeer giftig .Hoewel het beest een klein hoofd heeft doet dit niets toe aan de heoveelheid gif die ie spuit.
Een beet kan levensgevaarlijke gevolgen hebben .En medische hulp moet dan ook snel plaats vinden .

Classificatie:
Klasse: Reptilia
Orde: Squamata (Serpentes)
Familie: Viperidae
Soort: Crotalus
Species: enyo
Gemeenschappelijke Naam: De Ratelslang van Californië van Baja .

fossiel-hunter Arno

Gesloten