Juveniele weekdieren

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Gesloten
Jeremy
Juveniele weekdieren

Bericht door Jeremy » 19 mei 2009, 17:55

sorry, tweede poging

hallo,

bij het determineren van voornamelijk weekdieren zit ik regelmatig in de knoop van zodra het fossiel niet overeenstemt met de beschreven afmetingen. Alles lijkt te kloppen behalve de grootte. En dat doet me telkens twijfelen.
In welke mate houden jullie rekening met de afmetingen?
En duiden jullie dan aan dat het om een juveniel exemplaar gaat ( of dat er een verschil is in grootte) Of dat het misschien om een andere soort gaat omwille van de afmetingen?
En wat te doen als je meerdere exemplaren hebt van verschillende grootte? Allemaal in hetzelfde doosje, onder dezelfde naam?
Kan er iemand hier wat over vertellen, het lijkt misschien een banale kwestie maar ik wil er graag meer over weten.
groetjes
Jeremy

bullet
Contacteer:
Antw: Juveniele weekdieren

Bericht door bullet » 19 mei 2009, 18:05

Hallo

Als het om schelpen gaat kan ik misschien nog best helpen. Maar als het om ammonieten gaat of iets dergelijks weet ik me er geen raad mee.
Dus over welk soort weekdieren gaat het?

Gr Jeroen

http://cylichna.page.tl/Home.htm

Voor schelpen en tanden.

Jeremy

Bericht door Jeremy » 20 mei 2009, 07:26

Dag Jeroen,

bedankt voor je respons. Eigenlijk had ik geen specifieke soort voor ogen en sprak ik eerder in algemene termen. Er werd op dit forum veelvuldig geschreven over juveniele tanden. Maar al de rest niet. En dat is toch heelwat...
Maar ik ben wel benieuwd naar hoe jij vanuit jouw ervaring hiermee omgaat.

groetjes
Jeremy

Jeremy

Bericht door Jeremy » 25 mei 2009, 00:09

dag iedereen,
ik wil toch nog eens proberen dit onderwerp onder de aandacht te brengen omdat ik hierover heel graag met iemand van gedachten wil wisselen.
Bij deze dus...

groetjes
Jeremy

Gesloten