mossel
mossel
Deze mossel (?!?) vond ik nog in de \'oude doos\' - geen flauw idee waar ie vandaan komt - iemand enig idee qua determinatie ?
alvast bedankt-
Ziepe

[Bewerkt door ziepe op 10-07-2005 om 02:17 NL]
alvast bedankt-
Ziepe

[Bewerkt door ziepe op 10-07-2005 om 02:17 NL]
The earth has music for those who listen.
Antw: mossel
Ik denk dat deze oester uit Frankrijk komt bij de Vaches Noires. Kan natuurlijk ook elders uit vergelijkbare afzettingen komen natuurlijk...
Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net
Webmaster www . fossiel . net
-
- Been thanked: 1 time
Hoi Ziepe,
Volgens mij is het een Gryphaea sp.,mogelijk
G.arcuata en wordt in jura-afzettingen gevonden.
Groetjes Piet
Volgens mij is het een Gryphaea sp.,mogelijk
G.arcuata en wordt in jura-afzettingen gevonden.
Groetjes Piet
pieter
Gryphaea dilatata, een oester inderdaad.
Komt, zoals webmaster al zegt, waarschijnlijk van de Vaches Noires.
Groeten, Casper
[Bewerkt door Casper op 10-07-2005 om 14:01 NL]
Komt, zoals webmaster al zegt, waarschijnlijk van de Vaches Noires.
Groeten, Casper
[Bewerkt door Casper op 10-07-2005 om 14:01 NL]
Post mortem we sort 'em!
- Betelgeuze
Ja dit is een Gryphaea(oester achtige) uit het Jura, ik heb er ook 1 gevonden in de Verdon on Frankrijk maar die was door de stroming van het water enorm afgesleten, ik heb daarna ook nog een mooi exameplaar gekocht die ook afkomstig was uit Frankrijk.
Heel mooi hoor!
[Bewerkt door Betelgeuze op 12-07-2005 om 16:44 NL]
Heel mooi hoor!
[Bewerkt door Betelgeuze op 12-07-2005 om 16:44 NL]
Alpha Orionis
Natuurlijk is dit een gryphaea betelgeuze 
(zie boven)
wanneer jij of iemand anders nog een keer een mooie gryphaea nodig heeft, geef maar een gil. (heb er nog wel heel wat. Gryphaea dilatata en lituola)
Groeten, Casper
[Bewerkt door Casper op 12-07-2005 om 18:23 NL]

(zie boven)
wanneer jij of iemand anders nog een keer een mooie gryphaea nodig heeft, geef maar een gil. (heb er nog wel heel wat. Gryphaea dilatata en lituola)
Groeten, Casper
[Bewerkt door Casper op 12-07-2005 om 18:23 NL]
Post mortem we sort 'em!
- Supergraver
Met deze oesters ben ik aan het verzamelen geraakt, tijdens een vakantie in Luxemburg.
Ik denk niet dat het een superlokatie is voor vele verzamelaars omdat het over een klein stroompje gaat waarin tussen het zand vele (helaas vaak afgerolde) oesters en zeeleliesteeltjes zaten. Voor wie een keer wil kijken: camping Nommerlayen op en achter de camping via het pad het bos in, bospad blijven volgen tot aan het eerste stroompje water 1 a 2 km. Oja dit was wel 18 jaar geleden, hahaha, maar ben er 6 jaar geleden nog geweest en toen was er nog weinig veranderd.
Gr.
Martijn
Ik denk niet dat het een superlokatie is voor vele verzamelaars omdat het over een klein stroompje gaat waarin tussen het zand vele (helaas vaak afgerolde) oesters en zeeleliesteeltjes zaten. Voor wie een keer wil kijken: camping Nommerlayen op en achter de camping via het pad het bos in, bospad blijven volgen tot aan het eerste stroompje water 1 a 2 km. Oja dit was wel 18 jaar geleden, hahaha, maar ben er 6 jaar geleden nog geweest en toen was er nog weinig veranderd.
Gr.
Martijn
Ook ik heb er in Luxemburg gevonden.Meer bepaald in het Mullerthal. Het betrof hier Gryphaea arcuata.De meeste exemplaren kwamen ook uit het riviertje aan de Schiesentumpel en waren dus ook gerold.
Hoi Ziepe,
Ik ben vorig jaar naar Engeland op verlof geweest, naar N.Yorkshire . Op het strand van Robinhood\'s Bay lagen deze beestjes er zomaar om op te rapen en dat heb ik dan ook gedaan natuurlijk. De kust is daar allemaal jura.
Ik had ze ook al gedetermineerd als Gryphaea,maar had er nog niets achter kunnen plakken.
Groetjes...
Ilse
Ik ben vorig jaar naar Engeland op verlof geweest, naar N.Yorkshire . Op het strand van Robinhood\'s Bay lagen deze beestjes er zomaar om op te rapen en dat heb ik dan ook gedaan natuurlijk. De kust is daar allemaal jura.
Ik had ze ook al gedetermineerd als Gryphaea,maar had er nog niets achter kunnen plakken.
Groetjes...
Ilse
FOSSILS ARE FOR EVER!