Cap Blanc Nez, deze week
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Cap Blanc Nez, deze week
Vanaf woensdag tot zaterdag ben ik naar CBN geweest. Alhoewel het weer tegenviel (woensdag en donderdag regen en windbuien) hadden we vrijdag toch een prachtige dag. Donderdag lag het strand mooi open en heb ik in de Gault klei kunnen zoeken, maar de topvondst is toch wel de Nautilus uit het krijt.
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: Cap Blanc Nez, deze week
Even een paar betere foto's
hey gerrit-jan
Prachtige ammonieten, een leuke zee-gel(s) of meer. Die paar dagen hebben wel opgeleverd, die nautlis is prachtig man wees er voorzichtig met als je die wilt preppen. Ook die turrilites valt mee mooie dingen gevonden. Is samen op stap gaan wie weet wat vinden we dan allemaal. Geniet van je vondsten.
grtz dinkie
Prachtige ammonieten, een leuke zee-gel(s) of meer. Die paar dagen hebben wel opgeleverd, die nautlis is prachtig man wees er voorzichtig met als je die wilt preppen. Ook die turrilites valt mee mooie dingen gevonden. Is samen op stap gaan wie weet wat vinden we dan allemaal. Geniet van je vondsten.
grtz dinkie
ALS IK ZOEK VIND IK MEESTAL IETS
Thuis zorg ik binnenkort (of wat later) voor een hele mooie wandkast waar die nautilus eigenlijk maar net tot zijn recht zou komen GJ.
weerom nautilus - hoe doe je'n et
weerom nautilus - hoe doe je'n et

Succesfull improvements get a place in history .. unfortunately so
do faillures
do faillures
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Tja,
ik zag een stuk van de afdruk op de grond liggen. Dat was dus van een grote rotsblok afgevallen. Ik dacht nog, dat is een mooie geweest, dus keek zekerheidshalve nog even naar de omliggende blokken. Toe zag ik dus een winding uit de rotsblok steken. Ik kon hem praktich eruit plukken
Groet
ik zag een stuk van de afdruk op de grond liggen. Dat was dus van een grote rotsblok afgevallen. Ik dacht nog, dat is een mooie geweest, dus keek zekerheidshalve nog even naar de omliggende blokken. Toe zag ik dus een winding uit de rotsblok steken. Ik kon hem praktich eruit plukken

Groet
Prachtige vondsten Gerrit-Jan.En weer een Nautilus,die had je nog niet
.Echt een topstuk!.Supermooie omgeving daar.Heb je ook wat foto,s van die kleine Ammonieten met parelmoer van dichtbij voor ons

- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Thanks,
Ik zal er later nog wat foto's van maken.
Deze schelp vond ik in de grijze klei (voorbij Petit blanc nez). Ze hebben dezelfde mooie glans als de ammonietjes.
Groet
[Bewerkt door Gerrit-Jan op 30-05-2009 om 12:58 NL]
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: Cap Blanc Nez, deze week... haaientand, maar welke?
Deze haaientand en wervel vond in donderdag in de gault-klei (Albiaan). Tot welke soort kan deze behoren???
Iemand een idee?
Groet
- Carcharias
- Contacteer:
Hey Gerrit-Jan,
Het blijft toch mooi ih, Cap Blanc Nez. Over dat tandje kunnen we volgens mij niet twijfelen, want volgens mij is dit duidelijk een Archeolamna kopingensis. (of is mij kennis van Krijttanden zo weinig dat ik hier flauwekul zeg? *kan ook natuurlijk*).
Mvg, Robbin
Het blijft toch mooi ih, Cap Blanc Nez. Over dat tandje kunnen we volgens mij niet twijfelen, want volgens mij is dit duidelijk een Archeolamna kopingensis. (of is mij kennis van Krijttanden zo weinig dat ik hier flauwekul zeg? *kan ook natuurlijk*).
Mvg, Robbin
Luctor et Emergo