Weer eens in CBN
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Weer eens in CBN

Hierbij wat foto's van mijn laatste zoektocht in CBN afgelopen week samen met Dinkie. Wederom leuke vondsten en goed weer.
Foto 1: korenveld met klaprozen met de Cap in de horizon (ter hoogte van Strouanne)
Foto 2: strand bij Strouanne
Foto 3: Dominic op zoek naar pyriet ammonieten.
Foto 4: op weg naar petit blanc nez
Foto 5: strand bij Wimmereux
Foto 6: vondst van Wimmereux (helaas niet door ons)
Foto 7: Dominic
Groet
[Bewerkt door Gerrit-Jan op 25-06-2009 om 00:15 NL]
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: Weer eens in CBN
Dag 2
1: grote ammoniet in de gault-klei
2: kleine ammoniet in klei bij st. Po (met een dakje op de O)
3: "zit daar nou nog een fossiel in die menhir??"
4: "was het nou noord-west wind Dominic???"
5: zonsondergang
Groet
Mooie ammonieten!
Als ik dat zo allemaal bekijk, krijg ik zelf ook weer de kriebels! Hopelijk krijg ik zelf toch ook binnenkort eens de kans weer te gaan speuren langs de franse kust.
Als ik dat zo allemaal bekijk, krijg ik zelf ook weer de kriebels! Hopelijk krijg ik zelf toch ook binnenkort eens de kans weer te gaan speuren langs de franse kust.
'Just Pick It!'
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Dank je Colin
die kleine ammonieten zijn zeker de moeite waard. We hebben dan ook met name naar kleine dingen gezocht. Dominic heeft nog wel een mooie Schloenbachia gevonden en een Micraster uit de silex laag bij het monument. Verder hebben we geen grote krijt ammonieten gevonden.
Groet
die kleine ammonieten zijn zeker de moeite waard. We hebben dan ook met name naar kleine dingen gezocht. Dominic heeft nog wel een mooie Schloenbachia gevonden en een Micraster uit de silex laag bij het monument. Verder hebben we geen grote krijt ammonieten gevonden.
Groet
Hé Gerrit-Jan mooie foto's en toch nog wat moois gevonden zie ik.
groetjes
Patrick
groetjes
Patrick
wie het kleine niet begeerd is het
grote niet weerd!!
grote niet weerd!!
- Carcharoides
- Has thanked: 3 times
- Contacteer:
Het ziet daar er wel erg mooi uit zeg! Ik noteer CBN ook maar op mijn todo lijstje 
Groeten,
Gerard

Groeten,
Gerard
Dat zijn weer mooie vondsten Gerrit Jan.Ga van het weekend maar weer eens mijn geluk in Rheine beproeven 

- Spongebob
- Has thanked: 413 times
- Been thanked: 636 times
Verboden foto's te plaatsen van CBN
Niet erg sympathiek van je, GJ !!!
Terwijl ik achter een stapel rapporten zit,
post jij die prachtige foto's van m'n lievelingsplek.
Het moest VERBODEN worden!
[Bewerkt door Spongebob op 26-06-2009 om 17:59 NL]
Terwijl ik achter een stapel rapporten zit,
post jij die prachtige foto's van m'n lievelingsplek.
Het moest VERBODEN worden!
[Bewerkt door Spongebob op 26-06-2009 om 17:59 NL]
Time fades away (Neil Young)
Hallo allemaal
Het waren geweldige 3 dagen geweest. Het was mooi weer, geweldige vondsten. Veel ammonietjes en belemnieten, bivalven en ook wat gastropoden die ik nog niet had. Hebben ook wat leuke hammitesse gevonden dus viel ook wel mee. Ook zee-egels bovenaan grand blanc nez aan het monument en ook aan petit blanc nez hebben we elk een zee-egel gevonden. Veel pyriet ammonieten, ik heb ook een paar klei ammonieten mee en fossiel hout en GJ heeft mooie goudkleurige ammonietjes gevonden. Die kleur in de zon is niet te beschrijven zo mooi.
Er volgen nog fotos van mij van de vondsten zou ze jullie niet willen onthouden
.
groeten dinkie
Het waren geweldige 3 dagen geweest. Het was mooi weer, geweldige vondsten. Veel ammonietjes en belemnieten, bivalven en ook wat gastropoden die ik nog niet had. Hebben ook wat leuke hammitesse gevonden dus viel ook wel mee. Ook zee-egels bovenaan grand blanc nez aan het monument en ook aan petit blanc nez hebben we elk een zee-egel gevonden. Veel pyriet ammonieten, ik heb ook een paar klei ammonieten mee en fossiel hout en GJ heeft mooie goudkleurige ammonietjes gevonden. Die kleur in de zon is niet te beschrijven zo mooi.
Er volgen nog fotos van mij van de vondsten zou ze jullie niet willen onthouden

groeten dinkie
ALS IK ZOEK VIND IK MEESTAL IETS