strand vondst scheveningen
strand vondst scheveningen

Hallo ik heb dit kaakje afgelopen weekend gevonden op t strand in scheveningen,kan iemand mij misschien verder helpen van welk dier dit is?en eventueel de ouderdom?
Gr Boukje
Boukje :-)
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: strand vondst scheveningen
Mooie vondst Boukje!
Mss moet je ook even een foto maken/trekken van de bovenkant van de kiezen (bovenaanzicht)
Wellicht dat het dan duidelijker is voor de expert.
Groet
Mss moet je ook even een foto maken/trekken van de bovenkant van de kiezen (bovenaanzicht)
Wellicht dat het dan duidelijker is voor de expert.
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
Volgens mij is het alligt niet van een herbivoor, dus waarschijnlijk omnivoor of carnivoor.
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Dat zou heel goed kunnen Juul.
Kijk ook eens hier http://www.vwo-campus.net/downloads/Zoo ... erling.pdf op pagina 3 en 5.
Ik zie grote gelijkenis met de kaak en de kiezen (met name de knipkiezen) bij een carnivoor.
Groet
Kijk ook eens hier http://www.vwo-campus.net/downloads/Zoo ... erling.pdf op pagina 3 en 5.
Ik zie grote gelijkenis met de kaak en de kiezen (met name de knipkiezen) bij een carnivoor.
Groet
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Hoi Boukje,
Als je goed kijkt naar de gebitselementen op figuur 2 zou je vondst wel eens een fragment kunnen zijn van de bovenkaak van een hond. Draai hiervoor de foto eens en vergelijk met/leg hem op de bovenkaak.
Groet
Als je goed kijkt naar de gebitselementen op figuur 2 zou je vondst wel eens een fragment kunnen zijn van de bovenkaak van een hond. Draai hiervoor de foto eens en vergelijk met/leg hem op de bovenkaak.
Groet
Dacht eerst dat ik wat gelijkenissen zag met een hondenkaak maar was niet helemaal zeker.
Groetjes,
Juul
Groetjes,
Juul
De foto doet mij persoonlijk sterk denken aan een kaakfragment van een gewone huiskat.. Het lijkt mij in ieder geval geen fossiel.
[Bewerkt door Colin op 07-07-2009 om 23:04 NL]
[Bewerkt door Colin op 07-07-2009 om 23:04 NL]
'Just Pick It!'
Rechter bovenkaak Canis lupus familiaris.
Of te wel een hond.
Of te wel een hond.
When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.
Once you've got heat, you can do everything!
Once you've got heat, you can do everything!
Oke bedankt allemaal,ook al is hett niet fossiel en van een hond,bewaar t toch maar...
Boukje :-)