Botmateriaal Wimereux

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Gesloten
sjaak
Has thanked: 375 times
Been thanked: 364 times
Contacteer:
Botmateriaal Wimereux

Bericht door sjaak » 25 jul 2009, 14:30

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb dit een half jaar geleden gevonden. Het is erg broos materiaal dus er was helaas wat plakwerk nodig. Ik weet niet of er hier mensen verstand van dit spul hebben.

Foto's 1 t/m 3: wervel, aan beide kanten hol, hoewel aan de ene kant iets minder. Het materiaal uit Wimereux is echter vaak erg gerold voor fossilatie. Mogelijk is de andere kant dus net zo hol geweest. Ik dacht om deze reden aan Ichtyosaurus.

Foto's 4 -5 lijkt mij een ribfragment. Ook erg gerold. Voor de duidelijkheid: ik heb het in deze toestand uit de matrix gehaald (hoewel ik dat beter had kunnen doen).

Laatste foto: voor de lol een foto van mijn virtinekast met de eerste rij van boven (vrnml.) CBN en Wimereux materiaal, tweede rij van boven botmateriaal uit Wimereux, daarna Noordzee materiaal en daaronder een selectie Jura Ammonietjes uit Zuid Frankrijk (Gard) en zee egels uit Wimereux en Denemarken.

[Bewerkt door sjaak op 25-07-2009 om 13:34 NL]

Groet,

Niels

masteroffossiles
Has thanked: 27 times
Been thanked: 9 times
Antw: Botmateriaal Wimereux

Bericht door masteroffossiles » 25 jul 2009, 14:46

1-3 zou ook plesiosaurus kunnen zijn geweest. maar ik denk dat het te afgerold is voor een goede determinatie.

sjaak
Contacteer:

Bericht door sjaak » 25 jul 2009, 15:08

Ja, @#$#% is dat met die vindplaats.

Groet,

Niels

Gerrit-Jan
Contacteer:

Bericht door Gerrit-Jan » 25 jul 2009, 15:22

Hoi Sjaak,

bijzonder materiaal. Ik denk er ook aan om binnenkort eens naar Wimmereux te gaan.
Als je nog tips hebt waar te zoeken stuur me maar een mail.

Groet

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

sjaak
Contacteer:

Bericht door sjaak » 25 jul 2009, 15:43

Ik kan het wel op de site zetten wat echt specifieke tips heb ik niet. Ik zoek gewoon in de brokken op het strand.

Je kan het vinden tussen Wimereux en Boulogne, maar ook tussen Wimereux en Pointe aux Oies.

Het meest succes heb ik gehad tussen Wimereux en Boulogne in de grijzige afzetting (gres de la creche geloof ik). Probleem is alleen dat het niet voor het oprapen ligt en dat je lang en geduldig moet zoeken en dat als je iets vindt het vaak broos, fragmentarisch en geërodeerd is. Maar hoewel de vondstfrequentie laag is, zijn de vondsten vaak wel spectaculair.

Waar je ook eens zou kunnen kijken zijn de enorme blokken zandsteen met rivierstenen erin bij de eerste bunker op het strand vanaf Wimereux naar Pointe aux Oies. Ik heb hier nooit echt lang gezocht maar twee keer geërodeerd botmateriaal en koralen gevonden. Het is mij trouwens onduidelijk waar deze blokken vandaan komen.

[Bewerkt door sjaak op 25-07-2009 om 14:43 NL]

Groet,

Niels

Gerrit-Jan
Contacteer:

Bericht door Gerrit-Jan » 25 jul 2009, 17:00

Hey Niels,

bedankt voor de info.

Groet

Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)

Gesloten