Grondsoorten Hoevenen.
Grondsoorten Hoevenen.
Even een vraagje tussendoor?
Uit wat voor zanden bestaat nu die zandberg die uit Hoevenen komt.
Is het rechter berg gelijk aan die linkerberg?
Of is het een mengeling van lagen (zanden) wat daar ligt.
Nu ben ik met mijn tanden bezig om er een naam in te krijgen, maar het zou ook leuk zijn dat ik erbij kan schrijven van waaruit of welke laag hij komt?
Zijn hier mensen op het form die er wat van weet waaruit die zandbergen uit bestaan.
Mischien is dit al eens behandeld hier op het form, maar ik kan het niet vinden op deze site!
Groeten John.
Uit wat voor zanden bestaat nu die zandberg die uit Hoevenen komt.
Is het rechter berg gelijk aan die linkerberg?
Of is het een mengeling van lagen (zanden) wat daar ligt.
Nu ben ik met mijn tanden bezig om er een naam in te krijgen, maar het zou ook leuk zijn dat ik erbij kan schrijven van waaruit of welke laag hij komt?
Zijn hier mensen op het form die er wat van weet waaruit die zandbergen uit bestaan.
Mischien is dit al eens behandeld hier op het form, maar ik kan het niet vinden op deze site!
Groeten John.
SeeYou!
- Carcharias
- Contacteer:
Antw: Grondsoorten Hoevenen.
Hey John,
Het zand is sowieso afkomstig uit het Churchildok. Voor de rest weet ik er ook niet het beste van.
Mvg, Robbin
Het zand is sowieso afkomstig uit het Churchildok. Voor de rest weet ik er ook niet het beste van.
Mvg, Robbin
Luctor et Emergo
Hoi John,
Een deel van de door mij gevonden Gastropodes(Plioceen) komen uit de zanden van Oordenen of die van Kruisschans(Lillo-formatie).
Waarschijnlijk zijn er wel leden op't forum die je nog meer kunnen helpen.
Groeten Gio
Een deel van de door mij gevonden Gastropodes(Plioceen) komen uit de zanden van Oordenen of die van Kruisschans(Lillo-formatie).
Waarschijnlijk zijn er wel leden op't forum die je nog meer kunnen helpen.
Groeten Gio
Minilodon
Het zand komt uiteraard van het uitbaggeren van het Churchilldok op rechteroever.
Voor de rest kan je weinig zeker zijn van de laag of ouderdom omdat gewoonweg alles door elkaar is gehaald.
"Mixed Neogene" is heel ruim, maar je maakt er alleszins geen fouten mee. Het merendeel van de haaientanden komt echter uit het (Midden) Mioceen. Soms kan je zien aan de bewaring uit welke laag de tand komt, maar daarvoor moet je ervaring hebben in het in situ bemonsteren van die lagen.
Voor de rest kan je weinig zeker zijn van de laag of ouderdom omdat gewoonweg alles door elkaar is gehaald.
"Mixed Neogene" is heel ruim, maar je maakt er alleszins geen fouten mee. Het merendeel van de haaientanden komt echter uit het (Midden) Mioceen. Soms kan je zien aan de bewaring uit welke laag de tand komt, maar daarvoor moet je ervaring hebben in het in situ bemonsteren van die lagen.
Dus als ik bij mijn tanden deze volgende info zet onder mijn tanden:
Zoals links als rechtse berg.
Vindplaats:
Churchilldok - Mixed Neogene/(Midden) Mioceen.
Dan zou dat goed genoeg zijn?
Groeten John.
[Bewerkt door Johwi op 27-07-2009 om 17:34 NL]
Vindplaats:
Groeten John.
SeeYou!
Antw: Antw: Grondsoorten Hoevenen.
Johwi schreef:
Vindplaats:
Groeten John.
Hangt er wel vanaf bij welke tand je dit zet.Bij een Auri moet je geen Mioceen zetten. En ja dit is genoeg informatie.
Groetjes,
Gunther
Antw: Antw: Antw: Grondsoorten Hoevenen.
Nee dat snap ik wel, dat is een ander tijdperk.mineraal0 schreef:Johwi schreef:
Vindplaats:
Groeten John.
Hangt er wel vanaf bij welke tand je dit zet.Bij een Auri moet je geen Mioceen zetten. En ja dit is genoeg informatie.
Groetjes,
Gunther
Daar hou ik wel rekening mee.
Groeten John.
SeeYou!
Antw: Antw: Antw: Grondsoorten Hoevenen.
mineraal0 schreef:Johwi schreef:
Vindplaats:
Groeten John.
Groetjes,
Gunther
Johwi,
Iemand voreg zich ook eens af of GW, beter te vinden is in schelpzanden, ik heb weinig informatie hierover, maar er is wel degelijk een verschil tussen al die zanden.
Ik zat op het spoor van die grote dikke gastropodes(herinner de naam niet), die zouden bij een koud klimaat geleefd hebben, waarschijnlijk dus de bovenste lagen, waar ook neushoorn etc gevonden in wordt.
Dus klimaat en schelpsoort is een leidraad.
Duys
In Doel wordt voornamelijk recenter materiaal opgespoten, daar heb je nu de meeste kans op een GW. Al moet je op een hele dag zoeken nog steeds geluk hebben op 1 tand.
Hier kun je heel goed zien dat de zuiger heel soms dieper komt. Er zijn een paar plekjes waar je heel veel midden miocene tanden kunt vinden, maar die plekken zijn niet zo aanwezig als in Hoevenen. Daar maakt het bijna niet uit waar je een gat graaft. Vinden doe je overal op de vlakte.
Ik heb ook het idee dat op de kleine rechter vlakte in Hoevenen hetzelfde recentere materiaal ligt als hoofdzakelijk in Doel. Ook op de rechter vlakte werden er regelmatiger GWs gevonden in vergelijking tot de linker vlakte.
Toch kun je ze ook op de linker vlakte vinden. Ik had het geluk een bijna complete van ruim 5cm te vinden.
Arjen
Hier kun je heel goed zien dat de zuiger heel soms dieper komt. Er zijn een paar plekjes waar je heel veel midden miocene tanden kunt vinden, maar die plekken zijn niet zo aanwezig als in Hoevenen. Daar maakt het bijna niet uit waar je een gat graaft. Vinden doe je overal op de vlakte.
Ik heb ook het idee dat op de kleine rechter vlakte in Hoevenen hetzelfde recentere materiaal ligt als hoofdzakelijk in Doel. Ook op de rechter vlakte werden er regelmatiger GWs gevonden in vergelijking tot de linker vlakte.
Toch kun je ze ook op de linker vlakte vinden. Ik had het geluk een bijna complete van ruim 5cm te vinden.
Arjen
Antw: Antw: Grondsoorten Hoevenen.
Dat vraagt om een foto!lanselot schreef:
Arjen