hulp bij determinatie
- digging for it
- Contacteer:
hulp bij determinatie
Deze tand komt uit Langeboom. Hij ligt bij mij als zijnde een tand van een tandwalvis achtige. Alleen komt deze niet overeen met alle andere tanden en fragmenten die ikhiervan heb, en wel om de volgende reden. Deze tand is hol. Op de foto valt te zien dat hij is opgevild met sediment. En als tweede heeft deze tand een duidelike snijrand over zich heen lopen. Vooral bij de eerste foto is dit duidelijk te zien. Wie kan mij helpen.
groeten Patrick
Antw: hulp bij determinatie
Wellicht een squalodon? Ik ben niet echt bekend met het mill materiaal. Maar het lijkt mij een squalodon.
Groeten,
Tim

Groeten,
Tim
Nur indem man sich über das Bekannte
völlig verständigt hat, kann man
miteinander zum Unbekannten
fortschreiten.
völlig verständigt hat, kann man
miteinander zum Unbekannten
fortschreiten.
- digging for it
- Contacteer:
Hoi Tim
Ook al aangedacht, maar deze heeft als het goed is ook een massieve tand. Heb nog wel een ander hol fragmentje me een vergelijkbare structuur en die werd gedetermineerd als zijnde misschien jaguar of een puntje van een mastodont kies. Echter deze heeft die aparte snijran erop.
Toch bedankt
Groeten Patrick
Ook al aangedacht, maar deze heeft als het goed is ook een massieve tand. Heb nog wel een ander hol fragmentje me een vergelijkbare structuur en die werd gedetermineerd als zijnde misschien jaguar of een puntje van een mastodont kies. Echter deze heeft die aparte snijran erop.
Toch bedankt
Groeten Patrick
Hallo Patrick,
Zelf heb ik 3 van zulke tanden.
Deze zijn indertijd door Klaas Post gedetermineert als Hemifijtrachelus sp.
Deze komt uit het plioceen.
Groeten Hans.
Zelf heb ik 3 van zulke tanden.
Deze zijn indertijd door Klaas Post gedetermineert als Hemifijtrachelus sp.
Deze komt uit het plioceen.
Groeten Hans.
Hans
- digging for it
- Contacteer:
Antw: hulp bij determinatie @ STIEK
Hoi Hans
Bedankt voor je antwoord. Kun je me ook vertellen waar ik eventueel meer info kan vinden, want de latijnse naam is onbekend op het internet.
Groeten Patrick
Bedankt voor je antwoord. Kun je me ook vertellen waar ik eventueel meer info kan vinden, want de latijnse naam is onbekend op het internet.
Groeten Patrick
Hallo Patrick,
Deze naam is door Klaas Post op 'n briefje geschreven, en dit briefje heb ik achter op het doosje gedaan.
Nu kan het zijn dat ik de naam niet goed opgeschreven heb ( onduidelijk geschreven )
Ik weet niet of dit op internet is te achterhalen,of anders probeer je het via Naturalis bij Klaas Post.
Groeten Hans.
Deze naam is door Klaas Post op 'n briefje geschreven, en dit briefje heb ik achter op het doosje gedaan.
Nu kan het zijn dat ik de naam niet goed opgeschreven heb ( onduidelijk geschreven )
Ik weet niet of dit op internet is te achterhalen,of anders probeer je het via Naturalis bij Klaas Post.
Groeten Hans.
Hans
- digging for it
- Contacteer:
Antw: hulp bij determinatie @ Stiek
Hoi Hans
Bedankt. Zal hem eenmailtje sturen met de foto's
Groeten Patrick
Bedankt. Zal hem eenmailtje sturen met de foto's
Groeten Patrick
Hoi Patrick,
als je de juiste benaming hebt, wil je dat dan even op het forum laten weten. Ik heb afgelopen donderdag n.l. precies dezelfde tand gevonden. zie foto.
groet Kees
fossiel:
bedolven leven
kado verpakt in matrix
feest voor de vinder
(haiku KR)
bedolven leven
kado verpakt in matrix
feest voor de vinder
(haiku KR)
- Smaug
- Community Manager
- Has thanked: 225 times
- Been thanked: 109 times
Internet is niet zo'n heel betrouwbare bron als een naam daar niet gevonden kan worden betekend niet dat iets niet bestaat. Klaas Post is wel betrouwbaar vanwege zijn expertise.
[Bewerkt door Smaug op 30-07-2009 om 18:50 NL]
[Bewerkt door Smaug op 30-07-2009 om 18:50 NL]
My armour is like tenfold shields, my teeth are
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!
Antw: Antw: hulp bij determinatie
Hallo Kees,haaiku04 schreef:
Hoi Patrick,
als je de juiste benaming hebt, wil je dat dan even op het forum laten weten. Ik heb afgelopen donderdag n.l. precies dezelfde tand gevonden. zie foto.
groet Kees
Jou tand is volgens mij 'n potvistand.
Zo op de foto's lijken ze van dezelfde soort, maar als je ze in het echt naast elkaar houd zie je duidelijk verschil in de twee soorten
@ Patrick
Mischien kan je aan Klaas Post vragen of jou tand verwant is aan de potvis.
Groeten Hans.
Hans