vondsten 't Rooth
Antw: vondsten 't Rooth
Goed gevonden Stijn! Met die tandjes moet je een beetje geluk hebben aangezien je niet in de wand mag zoeken. Nu moet je maar afwachten welke laag je tegenkomt in het brokstuk waar je aan begint.
Is er tegenwoordig vers materiaal in 't Rooth? Of zoek je nog steeds in het oude materiaal?
Grrr Edo
Is er tegenwoordig vers materiaal in 't Rooth? Of zoek je nog steeds in het oude materiaal?
Grrr Edo
mij zijn niet van de bange, mij zijn alleen van de voorzichtige.
Klukkluk
Klukkluk
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Hey Stijn,
ik had je bij de Enci verwacht maar 't Rooth is natuurlijk ook heel mooi.
Leuke vondsten en actiefoto!!
Groet
ik had je bij de Enci verwacht maar 't Rooth is natuurlijk ook heel mooi.
Leuke vondsten en actiefoto!!
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Hoi Stijn,
ik weet eigenlijk niet hoe de twee te onderscheiden zijn. Waar heb je gezocht? In de literatuur of op het internet? Kun je het zelf proberen toe te lichten?
Groet
ik weet eigenlijk niet hoe de twee te onderscheiden zijn. Waar heb je gezocht? In de literatuur of op het internet? Kun je het zelf proberen toe te lichten?
Groet
Het is : Protocallianassa faujasi (Desmarest, 1822). Desmarest heeft in 1822 Callianassa faujasi benoemd, de soortnaam blijft behouden en de eerst beschrijvende auteur dus ook. Beurlen heeft in 1930 Protocallianassa (Crustacea: Decapoda: Thalassinidea) ingevoerd om een onderscheid te maken tussen de vroegere vormen en de latere. Proto betekend dan ook gewoon: Eerste. Faujasi is van Barthélemy Faujas de Saint-Fond , de man die veel van de Maastrichtse fauna heeft beschreven. En auteur van 'de lotgevallen van de mosasauruskop' , wat achterna nogal veel gefantaseerd bleek.
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Misschien moeten we de records van deze soort in het systeem eens herbekijken. Louis, ik ga er daarbij van uit dat ze allemaal het voorvoegsel 'Proto-' zouden moeten krijgen?
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Bedankt Louis voor deze informatie. Ik heb er namelijk ook een gekregen, waarschijnlijk het zelfde soort. Zie fotoplikona schreef:
Het is : Protocallianassa faujasi (Desmarest, 1822). Desmarest heeft in 1822 Callianassa faujasi benoemd, de soortnaam blijft behouden en de eerst beschrijvende auteur dus ook. Beurlen heeft in 1930 Protocallianassa (Crustacea: Decapoda: Thalassinidea) ingevoerd om een onderscheid te maken tussen de vroegere vormen en de latere. Proto betekend dan ook gewoon: Eerste. Faujasi is van Barthélemy Faujas de Saint-Fond, de man die veel van de Maastrichtse fauna heeft beschreven.
Hoe is het vroegere soort dan van het latere te onderscheiden?? Alleen aan de hand van de strategrafie/verschil in ouderdom? Of zijn er ook duidelijk zichtbare verschillen te herkennen/ aan te wijzen?
Groet