onbekend (zee)zoogdiertandje uit Cadzand?
onbekend (zee)zoogdiertandje uit Cadzand?

Hallo, ik heb gisteren bovenstaand tandje gevonden bij Zwarte Polder te Cadzand, het heeft een lengte van 1.5cm en lijkt op een potvistand, maar daar ie volgens mij veel te klein voor.
Iemand enig idee?
Greetz, Bert
Antw: onbekend (zee)zoogdiertandje uit Cadzand?
De vorm zegt direct Dolfijnachtige
de afmeting is erg klein,heb ze ook in die afmeting
De overlangse groefjes...roepen vraagteken op
ga eens kijken.
ga eens kijken.
Theo
Antw: Antw: onbekend (zee)zoogdiertandje uit Cadzand?
hallo Theo,Theo schreef:
De vorm zegt direct Dolfijnachtige
ga eens kijken.
ben zelf al op een paar sites gaan kijken, maar kan niet veel informatie over fossiele (en recente) tanden van zeezoogdieren vinden. Waar haal jij deze informatie vandaan?
Greetz, Bert
Het is alleszins een dolfijn, maar welke dolfijn? Die groeven zijn niet alledaags (zoals Theo al zei).
Ik heb ook nog een dolfijnetand(?) uit zwarte polder liggen die ook van die groeven heeft......
zoeken is leven, leven is zoeken
Hetzelfde voor één van mijn dolfijnentanden, bijzonder zal het dus niet echt zijn...
Groeten, Casper
Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
Tja, is misschien niet bijzonder, maar ik weet toch grag wat er in mijn verzameling steekt.Casper schreef:
Hetzelfde voor één van mijn dolfijnentanden, bijzonder zal het dus niet echt zijn...
Groeten, Casper
Greetz, Bert
Nee ik bedoel die ribbeltjes alleen hoor 
verder durf ik er niets over te zeggen.
Groeten, Casper

Groeten, Casper
Post mortem we sort 'em!
Tja van zeezoogdieren uit die buurt weet ik nog niet zo veel, daarom dat iker zo veel mogelijk kennis van wil opdoen.Casper schreef:
Nee ik bedoel die ribbeltjes alleen hoor
Groeten, Casper
Greetz, Bert
Hallo Bert
Ik ben al een aantal jaartjes bezig.Ik heb de goede tijden gekend.De opgespoten gebieden rond de Europoort leverde wat op Yerseke Was 8-5 jaar geleden geweldig.
Heb één jaar gehad dat ik 15 neushoornkiezen vond.Nu heb ik,voor dit jaar de eerst(twee weken teug) gevonden.
Denk dat ik in die periade een vol emmertje kiezen heb(paard rund)Fossiel en recent zijn heel erg uit elkaar te houden. ben er dan ook niet echt mee bezig.Extreme gevallen gaan er natuurlijk uit.(als ik ze thuis naspoel en ze hinniken nog bvb)
weet je WPZ is een zeer goede leerschool.
en verder heb ik een paar goede boeken.
Het beste boek volgens mij.
Atlas Ostèologique
Mammifères du Quaternaire
skeletten op meestal ware grootte,een paar botten,van paard bison en zeker neushoorn zijn op schaal.
schedels staan er zeer goed in afgebeeld ook onderkaken.
en veel kijken dat is met haaietanden ook die heb ik heel veel en ik ken er niets van.
Theo
Ik ben al een aantal jaartjes bezig.Ik heb de goede tijden gekend.De opgespoten gebieden rond de Europoort leverde wat op Yerseke Was 8-5 jaar geleden geweldig.
Heb één jaar gehad dat ik 15 neushoornkiezen vond.Nu heb ik,voor dit jaar de eerst(twee weken teug) gevonden.
Denk dat ik in die periade een vol emmertje kiezen heb(paard rund)Fossiel en recent zijn heel erg uit elkaar te houden. ben er dan ook niet echt mee bezig.Extreme gevallen gaan er natuurlijk uit.(als ik ze thuis naspoel en ze hinniken nog bvb)
weet je WPZ is een zeer goede leerschool.
en verder heb ik een paar goede boeken.
Het beste boek volgens mij.
Atlas Ostèologique
Mammifères du Quaternaire
skeletten op meestal ware grootte,een paar botten,van paard bison en zeker neushoorn zijn op schaal.
schedels staan er zeer goed in afgebeeld ook onderkaken.
en veel kijken dat is met haaietanden ook die heb ik heel veel en ik ken er niets van.
Theo
Theo