Vondsten Noordzee
- Evolutionairy Darwin
Vondsten Noordzee
Na het lezen van deze (en veel andere sites, en vooral het bekijken van veel plaatjes en foto's (de mens is immers visueel ingesteld) ben ik steeds meer geinteresseerd geraakt in vondsten uit de Noordzee. Probleem is dat je daar als "gewone burger" niet komt. Als visser wel, maar dat zullen niet veel van ons zijn. Hoe wordt dit door anderen aangepakt, dient er een dealtje gesloten te worden met een visser? Moet je zelf, al roeiend, de wilde zee op?
Ben erg benieuwd naar jullie antwoorden!
Mvg., Rick
[Bewerkt door Evolutionairy Darwin op 19-09-2009 om 00:45 NL]
Ben erg benieuwd naar jullie antwoorden!
Mvg., Rick
[Bewerkt door Evolutionairy Darwin op 19-09-2009 om 00:45 NL]
To solve a piece of the past, is to
solve a piece of a mystery
solve a piece of a mystery
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: Vondsten Noordzee
Ik kan me een topic heinneren van mensen die vanuit clubverband eens een boottocht hadden georganiseerd, weet alleen de topicnaam niet meer. Misschien dat die personen nog uitkomst kunnen geven over hoe zo iets aan te pakken valt. Zelf roeien lijkt me niet zo verstandig maar is wel een goeie grap natuurlijk. Verder is er iemand in Urk (meen ik) die een loods heeft met spul uit het Ijsselmeer. Weet alleen niet hoe die heet. Wellicht dat iemand hem kent hier. Of hij ook spul ruilt of verkoopt weet ik niet. Je zou eens kunnen informeren.
Succes
Succes
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
Ook gewoon op het strand kun je wel eens geluk hebben. Een paar maanden geleden waren er nog 2 kinderen bij het jeugdjournaal die tijdens het spelen een flink stuk mammoetslagtand gevonden hadden.
In elke haven waar boomkorkotters aankomen( Breskens,Vlissingen,Colijnsplaat,Stellendam,IJmuiden, enz) kan men vragen of ze botten hebben opgevist en ze wat willen verkopen.
De meeste vissers hebben het met een handelaar op een akkoord gegooit,en die nemen dan alles mee,ook afval.
de tochten op zee (Ooster- en Westerschelde) worden door de "Werkgroep Geologie" gedaan(KZGW) en is enkel voor genodigden.
http://www.werkgroepgeologie.nl/pages/m ... ursies.php
De meeste vissers hebben het met een handelaar op een akkoord gegooit,en die nemen dan alles mee,ook afval.
de tochten op zee (Ooster- en Westerschelde) worden door de "Werkgroep Geologie" gedaan(KZGW) en is enkel voor genodigden.
http://www.werkgroepgeologie.nl/pages/m ... ursies.php
Theo