USA trip zoekdag 4

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Hammerhead
USA trip zoekdag 4

Bericht door Hammerhead » 30 okt 2009, 09:20

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog even voor het weekend en omdat dit toch niet zo'n spectaculaire dag was.
Vandaag de koffers ingeladen, de toegangskaartjes van het motel ingeleverd en vertrokken naar een Creek in Summerville.
In deze Creek zou een filmpje gemaakt zijn waarbij vele mooie vondsten zijn gedaan.
Helaas viel het voor ons nogal tegen.
Weinig vondsten, hoewel René 1 toch maar even een mooie Squalodon kies wist te vinden.
Op de terugweg kwam me een flinke slang tegemoet zwemmen.
Met de schep tussen mij en de slang in zwom hij netjes voorbij.
Even later kroop hij tegen de wand omhoog en realiseerde ik me dat ik er ook een paar foto´s van moest maken.
Dat ik gelukt zoals op de laatste foto´s te zien is.
Eind van de ochtend zijn we naar Greenville in Noord Carolina vertrokken.
Na zo´n vijf uur rijden kwamen we daar aan en zijn er meteen in de Greenmill Run gaan zoeken (zie eventueel USA trip 2008).
Het motel dat we zouden nemen had geen drie kamers voor zes nachten maar ze verwezen ons naar het motel aan de overkant van de weg.
Daar hadden ze gelukkig wel kamers voor ons en die zagen er zelfs beter uit dan in het vorige motel.

[Bewerkt door Hammerhead op 30-10-2009 om 09:23 NL]

[Bewerkt door Hammerhead op 30-10-2009 om 09:23 NL]

de Brabantse bende afdeling Flevoland

Duys
Contacteer:
Antw: USA trip zoekdag 4

Bericht door Duys » 30 okt 2009, 13:09

Veel slangen!

Wally

Bericht door Wally » 30 okt 2009, 16:40

Afbeelding

Afbeelding

Deze morgend opgestaan met een serieze verkoudheid.Heel de dag snotteren,tranende ogen en een beetje koortsachtig.Dit zal het zoeken wel wat belemmeren maar ja we zien wel. Vandaag dus een overgangsdag tussen South en North Carolina.Even nog een creek in Summerville afgezocht maar deze leverde niet zoveel op.We zijn dan ook al een beetje verwend de laatste dagen!De grote tanden zoals in het filmpje bleven uit.
op onze terugweg naar de wagen toch ene opgeraapt(foto 2)Lag zo voor het oprapen.En daar was Rene al gepaseerd!Normaal ontgaat zoiets hem niet.

[Bewerkt door Wally op 30-10-2009 om 16:41 NL]

Wally

Bericht door Wally » 30 okt 2009, 16:49

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na onze tocht van South naar North eerst langs Green mill Run In Greenville.Uit ondervinding van vorig jaar weten we dat hier niet zo veel van goede kwaliteit word gevonden.Veel gerold materiaal,doet mij een beetje aan cadzand denken.We gaan hier naar toe speciaal voor Patrick omdat hier Squalicorax kan gevonden worden.
Heb niet zo veel goed materiaal gevonden op één tand na die nu in Patrick zijn verzameling zit.
Daarna naar het motel dat er maar een 10min vandaan lag.

Wally

[Bewerkt door Wally op 30-10-2009 om 17:14 NL]

[Bewerkt door Wally op 31-10-2009 om 14:43 NL]

franky
Been thanked: 12 times

Bericht door franky » 30 okt 2009, 19:23

was dit een diamant ratelslang.
hij lijkt er wel op maar ik kan op de foto niet zien of hij een ratel op zijn staart heeft. ik heb ook geen idee of die beesten zwemmen. als het er een was, wil je daar zeker niet door gebeten worden. een ontmoeting in het wild met zo´n slang zou me net zo veel waard zijn als alle tanden die je op die dag zou vinden.

groeten van de brabantse bende

Pedro
Antw: Antw: USA trip zoekdag 4

Bericht door Pedro » 30 okt 2009, 22:01

franky schreef:
was dit een diamant ratelslang.
hij lijkt er wel op maar ik kan op de foto niet zien of hij een ratel op zijn staart heeft. ik heb ook geen idee of die beesten zwemmen. als het er een was, wil je daar zeker niet door gebeten worden. een ontmoeting in het wild met zo´n slang zou me net zo veel waard zijn als alle tanden die je op die dag zou vinden.
Dit is zeker geen diamant ratelslang. Deze waterslang (waarschijnlijk een ringslangen soort (Natrix of Sipedon, de foto is mij daar niet helemaal duidelijk in) heeft een totaal ander postuur en vorm als een ratelslang, los van de staart en ratel.

Ik geniet van jullie reisverslagjes, veel mooie vondsten en "bijvangsten".

Pedro Janssen
Venray

nijntje

Bericht door nijntje » 31 okt 2009, 09:10

wow het ziet er allemaal toch leuk uit ..ondanks dat jullie de vondsten vonden tegenvallen.
ook leuk om te zien dat er toch nog wat schelpen enz mee zijn gekomen !

het schattige nijntje vind de mooiste
schatten

sharkteethrene

Bericht door sharkteethrene » 31 okt 2009, 18:32

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ola,

Ook dag vier was weer een geslaagde dag.
Foto 1-6 enkele vondsten van de creek te Summerville.
De vondsten waren niet enorm,maar Leuke locatie met goed bewaarde tandjes.
Vooral met het Squalodon kiesje was ik zeer in mijn hum.
We besloten hier vroeg weg te gaan,zodat we tijdig in N.C. zouden arriveren.
door dit te doen konden we ook nog even te GMR gaan zoeken.
We wisten dat deze locatie niet veel zou opleveren,en twee uurtjes was dan ook voldoende.
Foto 7:aankomst GMR Foto 8:belemieten Foto 9: Hele botjes,lol.

Op naar dag 5.

Groetjes,
Rene.

Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!

digging for it
Contacteer:
Antw: USA trip zoekdag 4 # tripreport #

Bericht door digging for it » 31 okt 2009, 19:41

Vandaag vertrokken we naar North Carolina.
Vanochtend dus al vroeg uitgecheckt omdat we nog naar een creek in Summerville gingen. Hoewel we een filmpje hadden gezien met hierop erg leuke vondsten die hier gedaan zijn viel het wat tegen met uitzondering natuurlijk van de geweldig Squalodon kies die Rene gevonden heeft. Wel kwam Jan hier weer een slang tegen waar hij nog wat foto's van gemaakt heeft. Daarom dus maar rond 11 uur uit het beekje geklommen en ons opgemaakt voor de trip naar North Carolina. Een rit van ongeveer 500 mijl. Een hele rit, maar wat er opvalt is dat het gebied zo uitgestrekt is dat je bijna geen dorp of stad onderweg tegen komt. Wel zie je er gveel roofvogels en gieren onderweg die hoog boven in de lucht hun rondjes zweefden. Het was een erg leuke toch. Hoewel er enkele minpunten waren. Tijdens een stop bij een tankstation konden de beide Rene's zich niet meer inhouden met als gevolgdat zij om beurten plat op de motorkap van een State trooper auto lagen. Wij dus lullen als brugman dat we maar domme Hollanders en Belgen waren en dat we voortaan beter zouden oppassen op ze.
Om 16.00 uur kwamen we aan in Greenville. Hier zijn we meteen speciaal voor mij (aardig he) naar de Green Mill run gegaan om naar squalicorax tanden te zoeken. Vorig jaar hadden ze hier enkele mooie tanden gevonden, maar dit jaar viel het wat tegen. Toch heb ik wel een leuk tandje gevonden. De topvondst van die dag vond ik de perfecte Squalicorax pristodontus die Wally gevonden had. Ik was dan ook erg blij verrast toen hij hem aan mij aanbood omdat hij vond dat hij beter in mijn verzameling paste (daar heb ik hem toen dus die angustidens voor gegeven).
Daarna op weg naar ons hotel. Hier hadden we pech omdat ze geen kamers voor 6 dagen voor ons hadden (niet van tevoren geboekt). Gelukkig was er aan de andere kant van de weg ook nog een motel waar we wel terecht konden.
Na ons geinstalleerd te hebben zijn we nog rustig uit gaan eten en hebben we ons weer voorbereid op de vlgende dag.

Groeten Patrick

[Bewerkt door digging for it op 31-10-2009 om 20:01 NL]

digging for it
Contacteer:

Bericht door digging for it » 31 okt 2009, 19:49

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding