Werveltje Antwerpen
- Carcharoides
- Has thanked: 3 times
- Contacteer:
Werveltje Antwerpen

Hallo allemaal,
Gisteren voor dat ik naar Intergem ging nog even op het blote oog wezen zoeken en o.a. dit werveltje gevonden.
Een erg mooie, alleen is nog een deel bedekt met steen.
Heeft iemand tips hoe ik deze netjes kan krijgen?
Groeten,
Gerard
Antw: Werveltje Antwerpen
Hallo gerard,
Ik denk dat je dit materiaal er niet afkrijgt.
Ik heb wel eens geprobeerd door met zoutzuur fosforiet van 'n tand af te halen, maar toen verdween de tand en het fosforiet bleef.
(wel geprobeerd met 'n kapotte tand)
In Mill ben ik nu soms wel eens blij dat er wat sediment aan 'n tand blijft zitten, dan is ongeveer te zien welke kleur uit welke laag komt.
Gelukkig zijn de meeste tanden wel mooi zuiver.
Ikzelf zou het mooi laten zitten.
Groeten Hans
Ik denk dat je dit materiaal er niet afkrijgt.
Ik heb wel eens geprobeerd door met zoutzuur fosforiet van 'n tand af te halen, maar toen verdween de tand en het fosforiet bleef.
(wel geprobeerd met 'n kapotte tand)
In Mill ben ik nu soms wel eens blij dat er wat sediment aan 'n tand blijft zitten, dan is ongeveer te zien welke kleur uit welke laag komt.
Gelukkig zijn de meeste tanden wel mooi zuiver.
Ikzelf zou het mooi laten zitten.
Groeten Hans
Hans
- Carcharoides
- Contacteer:
Aan de ene kant jammer maar de andere kant laat het wel mooi zien waarin het gezeten heeft.
Ik ga ook geen risico nemen als de kans bestaat dat ik de boel beschadig.
Bedankt voor de informatie Hans!
Groeten,
Gerard
Ik ga ook geen risico nemen als de kans bestaat dat ik de boel beschadig.
Bedankt voor de informatie Hans!
Groeten,
Gerard
Hallo Gerard, als de de afzetting op het werveltje wil verwijderen, kun je het dingetje in een bakje lauwwarm water met wat afwasmiddel leggen, na 20 min. er es over wrijven met je vingertop, waarschijnlijk komt er dan wat afzetting vanaf, waarna je die bewerking herhaald totdat je tevreden bent met het resultaat.
Komt er niets af; pech en het ding waarderen zoals het is, zou ik zeggen.
De beschreven werkwijze heb ik al diverse keren met succes toegepast op tanden en botjes.
Als je de wervel daarna laat drogen, kun je, als het ding goed droog is, er wat (olijf) olie op doen en uitwrijven; ook bijenwas geeft een mooi resultaat. De wervel krijgt dan zijn mooie glans weer terug...
Succes en laat even weten of het gelukt is.
Oke?
groeten, Elbert
Komt er niets af; pech en het ding waarderen zoals het is, zou ik zeggen.
De beschreven werkwijze heb ik al diverse keren met succes toegepast op tanden en botjes.
Als je de wervel daarna laat drogen, kun je, als het ding goed droog is, er wat (olijf) olie op doen en uitwrijven; ook bijenwas geeft een mooi resultaat. De wervel krijgt dan zijn mooie glans weer terug...
Succes en laat even weten of het gelukt is.
Oke?
groeten, Elbert
Elbert
- Carcharoides
- Contacteer:
Is de moeite waard om eens te proberen, ik laat het nog weten.
Groeten,
Gerard
Groeten,
Gerard