@Theo(Megaceros)
@Theo(Megaceros)
Hoi forum, Theo,
Met een beetje chance, komen mijn determinaties goed uit, alsook de vondst van het jaar. Begin dit jaar een Scapula(schouderblad) van een Megaloceros gevonden, naar het kbin getrokken, 2 druppels, maar mijn twijfel groeit, nu ik tevens de gelijkenis met scapula van koeien heb gezien.
De vraag, heb je een vgl foto van dit, Theo?
Duys
Bedankt.
Als de determinatie correct is, volgen foto's! Beuh
[Bewerkt door Duys op 12-12-2009 om 13:52 NL]
[Bewerkt door Duys op 13-12-2009 om 14:38 NL]
Met een beetje chance, komen mijn determinaties goed uit, alsook de vondst van het jaar. Begin dit jaar een Scapula(schouderblad) van een Megaloceros gevonden, naar het kbin getrokken, 2 druppels, maar mijn twijfel groeit, nu ik tevens de gelijkenis met scapula van koeien heb gezien.
De vraag, heb je een vgl foto van dit, Theo?
Duys
Bedankt.
Als de determinatie correct is, volgen foto's! Beuh
[Bewerkt door Duys op 12-12-2009 om 13:52 NL]
[Bewerkt door Duys op 13-12-2009 om 14:38 NL]
Antw: @Theo(vondst van het jaar)
Als je het tegen deze Theo hebt moet ik je ontgochelen,een degelijk schouderblad wordt haast nooit opgevist.
het bot is te fragiel(te dun)
Ik heb er zelfs geen enkel in mijn verzameling dat gedetermineerd is.
Theo
Antw: @Theo(Megaceros)
Theo,Theo schreef:
Als je het tegen deze Theo hebt moet ik je ontgochelen,een degelijk schouderblad wordt haast nooit opgevist.
Yep, die Theo, jammer, dan bewaar ik de foto's nog even, tot ik absoluut zeker ben!
Komt uit de rivier klei!
Zo 't is aangekondigt!
Duys
[Bewerkt door Duys op 13-12-2009 om 14:39 NL]
Antw: @Theo(Megaceros)

Forum,
Het betreft een moeilijke zaak.
Hoewel ik eerst dacht Megaloceros, later twijfels kreeg, heb ik twee reacties, 1 positief Coelondata Antiquus en 1 Steppe Bison, omdat de spina, zachtjes zou vertrekken en niet abrupt zoals, Megaloceros en Bos.
Een verdere mogelijke determinatie(Megaloceros) vereist nieuwe foto's met maten.
Al bij al weer een fantastisch gegeven, komt dus bij de vondst van het jaar!
Groetjes, beste wensen.
Duys