Onze vondsten
Antw: Antw: Onze vondsten
Ah, ah, ah, die zit er toch echt bij GJGerrit-Jan schreef:
Ter aanvulling:
ja het is een Schloenbachia varians
het torentje is een Turrilites en de zee egel heet camerogaleRUS CylindriCUS (die zit hier overigens niet bij, zijn allen Holaster subglobosus(sLeuke vondsten
Groet
[Bewerkt door Gerrit-Jan op 28-01-2011 om 16:08 NL]

[Bewerkt door Erik-B op 28-01-2011 om 21:28 NL]
Antw: Onze vondsten
De tand van Marijke loopt zowiezo door onder de matrix. Ik denk dat de bijspitsen en wortel, wel eens behouden kunnen zijn.
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Onze vondsten
Je moet er ook niet op gaan zitten Erik.Erik-B schreef:
Ah, ah, ah, die zit er toch echt bij GJ. Diegene aan de voorkant. Helaas zeer verdrukt.
kan het aan de hand van die enkele foto niet uit opmaken!!
Groet
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
- Gerrit-Jan
- Contacteer:
Dat vind ik nou niet echt het enig criterium of doorslaggevend. Waar zit de anus bijvoorbeeld? Kijk ook eens hier voor de duidelijke kenmerken http://www.echinologia.com/thumbsirregu ... image3.htm
Niets is leuker dan fossielen zoeken met vrienden :)
Misschien, kan Colin of Marijke een foto maken van de onderkant van de kleinste egel?

Ik krijg het restje kalksteen aan de onderkant er niet goed af, dus als jullie hier niks aan hebben, dan kan Colin hem misschien even preppen komende week.
[Bewerkt door Marijkjj op 29-01-2011 om 15:34 NL]
-
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 8 times
Zeker een Camerogalerus cylindricus, ik heb hem in de groeve al gezien. De anus, in het midden, zit nog deels onder de kalk, maar is al wel herkenbaar.
Antw: Antw: Onze vondsten
De anus hoort niet in het midden te zitten (voor zover ik weet zit de anus bij geen enkel genus van zee-egel in het midden van de onderkant!). Ik denk dat je de mond in het midden bedoeld (bij Holaster zit die aan de rand). Zie ook http://www.nhm.ac.uk/research-curation/ ... .jsp?id=92marcelwissink schreef:
...De anus, in het midden...
Groeten,
Bram
-
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 8 times
@Bram: je hebt gelijk, dank je. Mijn determinatie blijft wel Camerogalerus cylindricus