Poll: het hoogste bedrag dat je aan een fossiel hebt gegeven
Antw: @thestone
... niet veralgemenen, uit ervaring weet ik dat het ook anders kan!!Duys schreef:
Quote, the Stone,
Hoe meer er wordt verboden hoe slechter het wordt voor serieus wetenschappelijk onderzoek, een verbod werkt eerder averechts dan dat de er een meerwaarde vanuit gaat. Het helpt ook niks om als “de wetenschap” in een ivoren toren te gaan zitten, bruggen blijven bouwen naar de “amateurs” is de enige juiste weg. In elke “amateur” schuilt een ontdekker, laat hem of haar dan ook ontdekken……….
Wat je maar al te veel merkt is dat wetenschappers, zich minder inlaten met amateurs, etc, komt in veel disciplines voor.
Naar mijn bescheiden mening heeft dit veel met de ijdelheid van de mens te maken, tot een soort elite behoren, iets hebben wat anderen niet hebben.(zekerheid, menselijk)
Maar wat belangrijker is, is dat iedereen recht heeft op informatie, dat geld ook voor wetenschappellijke studies, innovaties.
In de VS bestaat er een act over.
Duys
[Bewerkt door Duys op 11-02-2011 om 13:25 NL]
grtn,mike
Antw: @thestone
@Mike,
Neen, doe ik zeker niet, wetenschappers zijn als alle mensen zeker!
Nu de geschiedenis kent genoeg voorbeelden om aan te tonen dat veel wetenschappers niet gedreven worden om bvb de mensheid een betere positie te geven, iets bij te brengen(cru), ieder zal wel zijn eigen beweegreden hebben.
Wat ik wil zeggen is dat de positie die sommige wetenschappers zich geven, dikwijls zeer egocentrisch is en absoluut niet daar is om amateurs voort te helpen!
Duys
Neen, doe ik zeker niet, wetenschappers zijn als alle mensen zeker!
Nu de geschiedenis kent genoeg voorbeelden om aan te tonen dat veel wetenschappers niet gedreven worden om bvb de mensheid een betere positie te geven, iets bij te brengen(cru), ieder zal wel zijn eigen beweegreden hebben.
Wat ik wil zeggen is dat de positie die sommige wetenschappers zich geven, dikwijls zeer egocentrisch is en absoluut niet daar is om amateurs voort te helpen!
Duys
- Ahuijsmans
- Been thanked: 1 time
Antw: Poll: het hoogste bedrag dat je aan een fossiel hebt gegeven
*update*
daar komt nu 10 euro bij vanwege een gewonnen ebay veiling. Er komt nu een mooie kunmingella van de chengjiang biota (525 miljoen jaar oud) naar mij toe.
ik = blij
ps...400 WHOOHOOO!!!
[Bewerkt door Ahuijsmans op 11-02-2011 om 15:18 NL]

ik = blij
ps...400 WHOOHOOO!!!
[Bewerkt door Ahuijsmans op 11-02-2011 om 15:18 NL]
Quidquid latine dictum sit, altum videtur :D
- masteroffossiles
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 9 times
ehm, 30 plus 10 is geen 400 meneer Huijsmans;)
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
jep... ik vrees dat ge in 't zak gezet zijt.
Terloops: de verdeling van de poll begint interessant te worden. Een beperkte kern volharders die nooit aan een aankoop zijn toegekomen, en we zien het maximum uitgegeven bedrag gestaag stijgen tot een grens die slechts door enkelen overschreden wordt.
Terloops: de verdeling van de poll begint interessant te worden. Een beperkte kern volharders die nooit aan een aankoop zijn toegekomen, en we zien het maximum uitgegeven bedrag gestaag stijgen tot een grens die slechts door enkelen overschreden wordt.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Eénmalig
In mijn verzameling ontbrak nog één bot van de grote vier van de mammoet,heb met Dick Mol een ruil gedaan en 200 euro bijgepast om in Urk het mankerende bot op de kop te tikken.
verder ben ik als die slogan over dat afwasprodukt
"ik koop (bijna) nooit dr..fossielen".
In mijn verzameling ontbrak nog één bot van de grote vier van de mammoet,heb met Dick Mol een ruil gedaan en 200 euro bijgepast om in Urk het mankerende bot op de kop te tikken.
verder ben ik als die slogan over dat afwasprodukt
"ik koop (bijna) nooit dr..fossielen".
Theo
- Jip en Janneke
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 16 times
Ik vind dit wel een interessante discussie!.
Wij kopen, verkopen, geven weg, schenken en zoeken zelf. Het ligt aan de situatie wat we besluiten op dat moment.
Ik moet eerlijk zeggen dat weggeven (behalve aan jonge kinderen) wat minder is geworden. We hebben menig enthousiaste beginnende verzamelaar geholpen door fossielen te geven en informatie. Het wrange is helaas dat ze dan besluiten om toch maar te stoppen met de hobby en vervolgens de boel verkopen! en niet weg te geven aan een andere enthousiaste verzamelaar.
Daarom vraag ik soms een klein bedrag en ga er dan vanuit dat het dan echte geïnteresseerde zijn en dat het dan op de juiste plek terecht komt.
Valt mij wel op (in het algemeen) dat veel verzamelaars wel gratis alles willen aannemen maar dat kopen uit den boze is. Wat voor gedachte zou daar achter zitten?
Kopen doen we als we zeker weten dat we niet op die plek kunnen komen en als het fossiel een aanvulling is (wetenschappelijk) op je verzameling. Of als je ergens in de groeve komt en je weet dat die mensen heel hard werken voor een habbekrats en wij zo de groeve inmogen. Kortom, net hoe de situatie is.
Wij kopen, verkopen, geven weg, schenken en zoeken zelf. Het ligt aan de situatie wat we besluiten op dat moment.
Ik moet eerlijk zeggen dat weggeven (behalve aan jonge kinderen) wat minder is geworden. We hebben menig enthousiaste beginnende verzamelaar geholpen door fossielen te geven en informatie. Het wrange is helaas dat ze dan besluiten om toch maar te stoppen met de hobby en vervolgens de boel verkopen! en niet weg te geven aan een andere enthousiaste verzamelaar.
Daarom vraag ik soms een klein bedrag en ga er dan vanuit dat het dan echte geïnteresseerde zijn en dat het dan op de juiste plek terecht komt.
Valt mij wel op (in het algemeen) dat veel verzamelaars wel gratis alles willen aannemen maar dat kopen uit den boze is. Wat voor gedachte zou daar achter zitten?
Kopen doen we als we zeker weten dat we niet op die plek kunnen komen en als het fossiel een aanvulling is (wetenschappelijk) op je verzameling. Of als je ergens in de groeve komt en je weet dat die mensen heel hard werken voor een habbekrats en wij zo de groeve inmogen. Kortom, net hoe de situatie is.
De speurneuzen
Voor mij is het zelf zoeken het mooiste wat er is.Ik heb daar naast een hobby potje waar alleen geld in gaat dat ik krijg voor fossielen die ik voor een klein bedrag kan verkopen.
Dus als ik ergens op het net een tand zie van die wil ik graag in de verzameling hebben dan is er bijna altijd de mogelijkheid om hem weg te laten leggen en gewoon rustig door sparen tot hij betaald kan worden(is eigenlijk ook ruilen).
Ruilen blijft natuurlijk ook erg leuk en ik heb ook best wel wat leuke dingen geruild.
Groetjes Erik
Dus als ik ergens op het net een tand zie van die wil ik graag in de verzameling hebben dan is er bijna altijd de mogelijkheid om hem weg te laten leggen en gewoon rustig door sparen tot hij betaald kan worden(is eigenlijk ook ruilen).
Ruilen blijft natuurlijk ook erg leuk en ik heb ook best wel wat leuke dingen geruild.
Groetjes Erik
E.J.
Het hoogste bedrag wat ik betaald heb, is 65 euro voor een torenslak uit Buttenheim. Een Pseudokatosira undulata.
- Jip en Janneke
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 16 times
O ja, het duurste was € 80,00
De speurneuzen