lijmoplossing
Antw: lijmoplossing
ik heb hem bij de groene poort gekocht en daar zeiden ze dat het een stuk vin van een walvis was. toen ik het zag liggen dacht ik ook meteen aan mammoet maar zij zeiden van niet ???
maar moet ik nog wat meer foto's plaatsen voor de zekerheid?? zodat ik zeker weet dat het van een mammoet is
maar moet ik nog wat meer foto's plaatsen voor de zekerheid?? zodat ik zeker weet dat het van een mammoet is

zoeken is leuk, vinden is leuker (tenzij iemand je voor is) :D
hier nog wat meer foto's. en het stuk dat er naast ligt, kan ik dat er nog aan lijmen?? het brak eraf toen ik heb optilde

- Ahuijsmans
- Been thanked: 1 time
auw dat doet zeer om te zien.
Ik zou een combinatie van beide heren gebruiken. Nu al helemaal, lijm het afgebroken stuk eerst goed vast met goede lijm, geen hobbylijm ofzo.
Dan als dat helemaal goed uitgehard is dan leg je het bot in een oplossing met hobbylijm en oplosmiddel... goed verdunnen dan trekt het goed in.
Ik zou een combinatie van beide heren gebruiken. Nu al helemaal, lijm het afgebroken stuk eerst goed vast met goede lijm, geen hobbylijm ofzo.
Dan als dat helemaal goed uitgehard is dan leg je het bot in een oplossing met hobbylijm en oplosmiddel... goed verdunnen dan trekt het goed in.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur :D
- DragonSearcher
Ben het (alweer
) met Bram eens. Het is zeker geen vin of iets dergelijks. Gezien het formaat en vorm, kan het eigenlijk alleen maar een gedeeltelijk mammoetschouderblad zijn. Maar als je een foto van de onderkant en voorkant maakt, dan weet je het zeker 
Gr Jerry

Gr Jerry
... Eternity awaits ...
Ik zie hier toch echt geen vin in. Bij de Groene Poort is mij heel precies uitgelegd dat ik een humerus van een oeros kocht, terwijl het bot dat ik kocht, toch maar mooi van een wolharige neushoorn was. Dat toont maar aan dat niet alle mensen daar achter de kassa helemaal weten waar ze het over hebben.
Wat het afgebroken stuk betreft, ik zou hetzelfde doen als Ahuijsmans, maar dan in omgekeerde volgorde: eerst in zijn geheel verharden, dan aan elkaar lijmen. Anders breekt het stuk zo weer af, maar dan op een iets andere plaats.
Heb je de botten uberhaupt ontzilt, dat is de botten gedurende een weekje of 6 onder water zetten (kraanwater) en dat water regelmatig verversen (ik doe dat 2 keer per week). Daardoor lost het zout (zeezout) uit het bot op, en kan dat geens schade meer toebrengen.
@ Jerry: Je was twee minuten eerder. In dat geval ben ik het weer met jou eens lol
Groeten,
Bram
[Bewerkt door Bram op 23-03-2011 om 19:44 NL]
Wat het afgebroken stuk betreft, ik zou hetzelfde doen als Ahuijsmans, maar dan in omgekeerde volgorde: eerst in zijn geheel verharden, dan aan elkaar lijmen. Anders breekt het stuk zo weer af, maar dan op een iets andere plaats.
Heb je de botten uberhaupt ontzilt, dat is de botten gedurende een weekje of 6 onder water zetten (kraanwater) en dat water regelmatig verversen (ik doe dat 2 keer per week). Daardoor lost het zout (zeezout) uit het bot op, en kan dat geens schade meer toebrengen.
@ Jerry: Je was twee minuten eerder. In dat geval ben ik het weer met jou eens lol

Groeten,
Bram
[Bewerkt door Bram op 23-03-2011 om 19:44 NL]
- jordyvanderbeek
- Contacteer:
ik heb de PDF
Botten in het witte bad: conserveren van fossiele zoogdierresten in het Natuurmuseum Rotterdam
Hier staat veel duidelijke en goed in beschreven. Mail me al wil je hem hebben.
Botten in het witte bad: conserveren van fossiele zoogdierresten in het Natuurmuseum Rotterdam
Hier staat veel duidelijke en goed in beschreven. Mail me al wil je hem hebben.
Please take a look at my website: http://jordyvanderbeek.wordpress.com/ and follow me on twitter: https://twitter.com/Scaphopod_Jordy
- sjaak
- Has thanked: 370 times
- Been thanked: 362 times
- Contacteer:
Ik heb voor dit soort botten zelf goede ervaring met knauf hecht emulsie verdund in water (1 op 10 of meer). Droogt kleurloos op. te koop in elke bouwmarkt. Zelf gebruik ik nu osteofix maar dat is minder makkelijk verkrijgbaar.
PS
Een vin bestaat niet uit bot. Dit lijkt mij inderdaad een stuk mammoetbot. Of die wervel van een mammoet is betwijfel ik. Misschien eerder neushoorn.
[Bewerkt door sjaak op 23-03-2011 om 21:42 NL]
PS
Een vin bestaat niet uit bot. Dit lijkt mij inderdaad een stuk mammoetbot. Of die wervel van een mammoet is betwijfel ik. Misschien eerder neushoorn.
[Bewerkt door sjaak op 23-03-2011 om 21:42 NL]
Groet,
Niels
Niels
neushoorn wervel??
ik maak hier wel even een andere topic van

[Bewerkt door t-rex op 24-03-2011 om 17:27 NL]
[Bewerkt door t-rex op 24-03-2011 om 18:53 NL]
Antw: neushoorn wervel??
niemand een idee ???
[Bewerkt door t-rex op 25-03-2011 om 19:00 NL]