Zwart bot

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Dylan
Antw: Zwart bot

Bericht door Dylan » 14 apr 2004, 11:15

De bot rechtsboven is een wervel van een BEENVIS zo heb ik er een tiental.
De zwarte bot is zwartdoor het fosforiet(mineraal in de zee)

Amateur

jimmy

Bericht door jimmy » 01 mei 2004, 20:53

volgens mij is het bot rechtsboven een ruggenwervel van een haai of ander groot zeedier

wel een schone vondst

fossils rule

The Stone
Contacteer:

Bericht door The Stone » 07 mei 2004, 13:19

Beste Rozan,

Zwart bot inderdaad paard 3e teenkootje!
Klein zwart wervel, 100% Vis of Haai.
Grotere wervel, in ieder geval zoogdier, heeft wat weg van een Borstvervel van een Zeehond (Phoca spec.)

M.Vr.Gr.

When you have eliminated the impossible, that which remains, however improbable, must be the truth.

Once you've got heat, you can do everything!

Maarten

Bericht door Maarten » 27 mei 2004, 22:51

Kijk uit met determinatie bij Naturalis! Mijn zoontje van zes determineert beter.........

(ik snap niet hoe sommige mensen hun bul kunnen halen, kunnen promoveren en een meer dan redelijke baan kunnen vinden)

God heeft de mensen niet gemaakt, de mensen hebben God gemaakt. God is geen wezen buiten mij, maar slechts een gedachte in mij!

Hanneke
Contacteer:

Bericht door Hanneke » 29 mei 2004, 22:26

Ik snap wel hoe mensen hun bul kunnen halen. Je bul halen gaat namelijk om het laten zien dat je je verworven wetenschappelijke vaardigheden kunt toepassen op een bepaald, vaak erg afgebakend onderwerp. Het gaat NIET om het zoveel mogelijk weten van zoveel mogelijk dingen. Daar heb je namelijk een encyclopedie voor. En dat is ook de reden dat iemand van Naturalis (ik heb wel een vermoeden wie) zegt \'Groot landdier\'. Soms kun je echt niet meer zeggen dan dat. En dan is het beter om gewoon eerlijk te zijn en te zeggen dat je niet meer dan dat kunt zeggen, dan dat je een speculatieve naam zegt. Toch??!! Helaas verwacht het grote publiek altijd dat je meteen altijd alles tot op soortsniveau weet te determineren. Daar ligt het misverstand, niet bij diegenen die determineren.

\"I have called this principle, by which each slight variation, if useful, is preserved, by the term Natural Selection\" - Charles Darwin

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 29 mei 2004, 23:43

Als Belg vraag ik heel bescheiden: Wat is een bul? Het is in ieder geval iets wat wij in ons onderwijssysteem niet onder die naam ( of afkorting?) kennen.

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

Hanneke
Contacteer:

Bericht door Hanneke » 30 mei 2004, 22:10

Daarmee word in Nederland het behalen van het doctoraaldiploma aan een universiteit bedoeld. Dan is men dus Doctorandus. Ik neem aan dat in Belgie er iets vergelijkbaars is.

\"I have called this principle, by which each slight variation, if useful, is preserved, by the term Natural Selection\" - Charles Darwin

Frederik
Administrator
Contacteer:

Bericht door Frederik » 30 mei 2004, 22:24

Inderdaad :-)
Maar het heet dus niet \"bul\".

something (TH Huxley)

Hanneke
Contacteer:

Bericht door Hanneke » 31 mei 2004, 22:44

Heet het in Belgie niet \'doctoraal examen\' of zoiets?

Frederik
Administrator
Contacteer:

Bericht door Frederik » 01 jun 2004, 00:09

Men spreekt hier over \'doctoraat\' en \'doctoraatsverdediging\'. Dat laatste is niet echt een examen maar eerder een seminarie voor een examencommissie.

something (TH Huxley)

Gesloten