Steen, werktuig, Griekenland
Antw: Steen, werktuig, Griekenland
In mijn ogen geen neolith, geen mesolith, geen paleolith, maar een kynolith (kynos staat voor hond) Dat is een steen die je gerust ver weg mag gooien, om je hond achteraan te laten rennen...
Groeten, Cugel
Groeten, Cugel
Gewoon doormodderen
Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: Steen, werktuig, Griekenland
He , je moeite is geweldig wat kan je er allemaal bij halen. Het gaat om een vuursteen die uit griekenland . Er word geen vuursteen gevonden die niet beschadigd is. De zgn. klopsteen word voor andere doeleinden gebruikt maar niet voor retoucses. Op je paginas staan de fragmenten van hertshoorn afgebeeld die voor dit werk werden gebruikt. In de neanderthaler tijd was dat anders en waren de werktuigen veel groter en grover. He t is een oneindige disccusie wel of niet. De geleerden zullen het er nooit over eens worden. In elk geval komt de steen niet uit Griekenland. Gr.Ben
archaeopteryx schreef:scherven schreef:
Hoi, in het Neolithicum gebruikte ze hertshoorn om werktuigen te maken. Klopsteentje slaat op niks.
0000000000
Lijkt me geen werktuig.
Gelukkig maar want dan heb je je ook niet schuldig gemaakt aan illegale uitvoer van erfgoed
Gelukkig maar want dan heb je je ook niet schuldig gemaakt aan illegale uitvoer van erfgoed

Whatever you can do, or dream you can, begin it. In boldness lies genius, power and magic.
Goethe
Goethe
- Spongebob
- Has thanked: 418 times
- Been thanked: 637 times
LOLCugel schreef:
In mijn ogen geen neolith, geen mesolith, geen paleolith, maar een kynolith (kynos staat voor hond) Dat is een steen die je gerust ver weg mag gooien, om je hond achteraan te laten rennen...
Groeten, Cugel

Kynolith; Erg leuk!
Die kende ik nog niet.
In Emmen noemen wij dat soort stenen:
Tuinpadtia

Time fades away (Neil Young)
Eolieten, of dageraad stenen worden ze ook wel genoemd/
Groeten, Cugel
Groeten, Cugel
Gewoon doormodderen