antw: Hoek van Holland

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
sjaak
Has thanked: 373 times
Been thanked: 364 times
Contacteer:
Antw: antw: Hoek van Holland

Bericht door sjaak » 29 mar 2012, 23:08

en of ze toen konden vloeken, strandjutters, vooral toen de zondvloed kwam...

Groet,

Niels

strandjutters
Been thanked: 3 times

Bericht door strandjutters » 29 mar 2012, 23:10

Hallo,t'ja ik ben niet zo op de hoogte van dit tijdperk,ik zoek meer Plioceen :D

strandjutters

Theo
Been thanked: 1 time
Antw: Antw: Antw: antw: Hoek van Holland

Bericht door Theo » 29 mar 2012, 23:53

phil schreef:
sjaak schreef:
Ik vraag mij af hoe die werktuigen gebruikt werden. Ze zijn mooi afgewerkt en er moet veel tijd ingestoken zijn om te maken. Er zal in die tijd flink gevloekt zijn bij verlies. Ik ben benieuwd hoe dat geklonken heeft.
coproliet?
God heeft men zeker niet verwenst want die was niet eens geboren, uitwerpselen aanroepen is een uitdrukking van de laatste 10-15 jaar.

Tijd: die had men meer dan genoeg,neem TV weg,GSM weg, Spelconsole's weg,computer weg;
men was al blij dat men zich ergens mee kon bezig houden.

Geen wapen = geen eten,geen geduld = geen eten,geen gedrevenheid = geen eten en ga zo maar door.

Theo

phil
Has thanked: 1 time
Been thanked: 51 times
Antw: Antw: Antw: Antw: antw: Hoek van Holland

Bericht door phil » 30 mar 2012, 00:19

Theo schreef:
God heeft men zeker niet verwenst want die was niet eens geboren, uitwerpselen aanroepen is een uitdrukking van de laatste 10-15 jaar.
het aanbidden van een godheid is niet met de bijbel begonnen; 8000 jaar geleden zal ook wel een hoger wezen aanbeden zijn en bij tegenslag vervloekt
groetjes

philippe
ingenieur in de cephalopode huisvesting

Theo
Antw: Antw: Antw: Antw: Antw: antw: Hoek van Holland

Bericht door Theo » 30 mar 2012, 10:06

phil schreef:
Theo schreef:
het aanbidden van een godheid is niet met de bijbel begonnen; 8000 jaar geleden zal ook wel een hoger wezen aanbeden zijn en bij tegenslag vervloekt
groetjes
Tuurlijk da, hier in de streek aanroepen ze wel een getal met 9 nullen.

Theo

masteroffossiles
Has thanked: 27 times
Been thanked: 9 times

Bericht door masteroffossiles » 30 mar 2012, 11:34

Miljaar? :p

Smaug
Community Manager
Has thanked: 225 times
Been thanked: 109 times

Bericht door Smaug » 30 mar 2012, 13:29

Ik zou het niet te hard op 1 of meer goden gooien, de notie van goden (zoals wij die kennen) is ook maar iets recents. Veel natuurvolkeren hebben meer iets met hun voorouders en de geesten van natuurlijke objecten... En om die nou te vervloeken...

My armour is like tenfold shields, my teeth are
swords, my claws spears, the shock of my tail
is a thunderbolt, my wings a hurricane, and my
breath death!

Theo

Bericht door Theo » 30 mar 2012, 16:00

We dwalen af,'t ging over harpoenpunt

Theo

scherven
Been thanked: 40 times
Antw: Antw: antw: Hoek van Holland

Bericht door scherven » 30 mar 2012, 17:53

Goed Theo zo gaat het vaak. Wat vinden jullie van mijn plaatje van div harpoenen daar hoor je niemand over. Het is vaak ja -nee. Soms worden er dingen bij gehaald die kant nog wal raken. Maar ja het zij zo. Het begon met de vraag is dit een roggenstekel daar heb ik opgereageert.Gr.Ben
Theo schreef:
We dwalen af,'t ging over harpoenpunt

0000000000

Bram

Bericht door Bram » 31 mar 2012, 00:54

@ Ben: Het is trouwens een heel mooi plaatje. Uit welke publicatie komt het?

@ Smaug: Ik geloof zeker dat gewei glad kan worden gemaakt door bewerken, maar aan de achterkant van dit puntje zit nog een heel klein stukje materia spongiosa, wat zo 'luchtig' is, dat het van bot afkomstig is. Zie foto.

@ Niels: Eigenlijk is dit puntje helemaal niet zo netjes gemaakt. Het is namelijk gemaakt van een simpele splinter, waar wat weerhaakjes in gemaakt zijn. In vergelijking met een ander puntje in mijn collectie stelt dat niet veel voor. Dat andere puntje is namelijk helemaal rondom in een symmetrische vorm gebracht, en heeft weerhaakjes, al is het wel een stuk kleiner. Daarmee wil ik niet zeggen dat het geen hele hoop werk geweest is.

Wat verlies betreft, ik heb eens gelezen (weet de publicatie zo snel niet uit mijn hoofd, maar ik heb hem ergens) dat de kleine puntjes waarschijnlijk als pijlpuntjes werden gebruikt. Deze pijlpuntjes bleven in de vleugels van vogels hangen, waardoor die neerstortten. Met scherpere (vuursteen) puntjes gaan die vaak dwars door de vleugel heen, waardoor je en je pijl en je vogel kwijt bent (die kan nog een eind doorvliegen).

@ Iedereen: Er kwam best een interessante discussie op gang :)

Groeten,
Bram

[Bewerkt door Bram op 30-03-2012 om 23:57 NL]

Plaats reactie