Knokke. Oesterparels ??
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: Knokke. Oesterparels ??
Hallo Phil,er liggen soms nog,eigenlijk altijd turfplaten van zo een halve vierkante meter en kleiner,ik maak er een keer foto van met mijn gsm.GR
strandjutters
- strandjutters

Soms vind ik van die vreemde bolletjes,die precies de structuur hebben van de blisters,en qua kleur en gewicht er precies op lijken,maar ja een mens ziet wel meer een keer iets die er niet is.GR
strandjutters
- strandjutters

Hallo,tot ik vanavond deze vond,het bolletje met de parel nog in,blijven zoeken is dus de boodschap.GR(bolletjes zijn 15 mm )
[Bewerkt door strandjutters op 18-04-2012 om 22:32 NL]
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen,nog wat vondsten van de laatste dagen.GR(De natuur is toch mooi,geen mens zou het zo bedenken, om in de kunst cirkels zo op elkaar te plaatsen)
[Bewerkt door strandjutters op 19-04-2012 om 22:11 NL]
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen,het was vandaag de derde dag op rij dat de veenplaat niet te zien was,ik ben bij heel laag tij naar het strand geweest vanmorgen en tot mijn verbazing was het nu hellemaal verdwenen,het zal waarschijnlijk met de richting van de wind te maken hebben.Deze drie bizzare vormen vond ik begin deze week.GR(Maandag vertrekt mijn collectie richting Leiden)
strandjutters
- strandjutters

Hallo iedereen,ik heb een volledige oester gevonden van 13 cm groot,blauwzwart van kleur,ik denk fossiel,en ik vind een blister in de oester met deze fragmenten.Ik zie kleine parels in de blister die net van kleur en vorm,gelijk zijn aan de parels die ik vind,graag jullie mening,voor ik de oester fotografeer,is er een kans??GR
strandjutters
- strandjutters

Hallo nog een duidelijker foto hoop ik van de andere kant van de blister,de blister zit op de zwakste plaats van de oester.GR
strandjutters
kijk ik was een paar dagen ziek maar voel me gelijk beter
het kan idd goed zijn dat hiervan af komen ze lijken er in ieder geval wel op
blister zal meestal op het zwakste stukje van de schelp zitten omdat ze parasiet er hier makkelijker doorheen komt
ben benieuwd naar uitslag van naturalis !

het kan idd goed zijn dat hiervan af komen ze lijken er in ieder geval wel op
blister zal meestal op het zwakste stukje van de schelp zitten omdat ze parasiet er hier makkelijker doorheen komt
ben benieuwd naar uitslag van naturalis !
ik zoek echte parels van alle schelpen van
fossiel tot nieuw zolang ze maar niet
gekweekt zijn heeft iemand parel gevonden
of schelpen met blister parels graag koop of
ruil ik deze van jullie om de collectie zo ruim
mogelijk te krijgen :)

ik heb er weer een die als het een losse parel was niet te determineren was om de kleur, slechts zelden heeft deze schelp veel groen en toevallig is deze extreem groen en zit daar net de blister

ik zoek echte parels van alle schelpen van
- strandjutters
Hallo parelman,ik dacht al waar is ie nou.Ik zat wat te tobben vanavond omdat mijn volledige verzameling maandag is opgestuurd naar Naturalis,had ik het gedacht om eens de oesters die ik vind op deze plaats grondig te bekijken,ik had weet van een oesterschelp toon ik hem vond op het strand,nou die heeft een rare plek in de midden.Het was de eerste die ik bekeek vanavond en zag al direckt het verband met de parels,ik dacht bij mezelf hoe stom van me ik lig hier met het bewijs en denk er pas nu aan,het is met het bloote oog dan ook wel moeilijk te zien,het is een donkere blister,maar met wat vergroting en wat licht zie je het duidelijk;De naam van de oester ken ik niet,ik maak zo wat foto's.GR
strandjutters