cupressocrinites crassus ?

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
phil
Has thanked: 1 time
Been thanked: 51 times
Antw: Antw: Antw: cupressocrinites crassus ?

Bericht door phil » 26 apr 2012, 15:57

scherven schreef:
We weten nu nog steeds geen naam we gaan er van uit de het er een is. Als zijn de meningen verschillend. Gr.Ben
ik vind het logischer eerst zekerheid te zoeken over wat het is voor dat naar een naam gezocht wordt. Ik merk dat op het net steeds meer gezocht word naar een naam zonder er veel belang aan te hechten of hij wel juist is; ik geloof dat men hier liever een verkeerde naam zet dan sp. als het er maar een beetje op lijkt :)
groetjes

(edit: quote-tags juist gezet)

[Bewerkt door Frederik op 26-04-2012 om 15:04 NL]

philippe
ingenieur in de cephalopode huisvesting

MariaL
Antw: cupressocrinites crassus ?

Bericht door MariaL » 02 mei 2012, 10:37

Wat een reacties, dank jullie wel. Leuk die linken, kan ik me nog es wat meer verdiepen!

In perpetuum... :-)

Storm
Been thanked: 5 times
Antw: cupressocrinites crassus ?

Bericht door Storm » 02 mei 2012, 11:55

Ik heb de linken doorgestuurd zodat je duidelijk kunt zien hoe de opbouw van de Cupressocrinites is (1e link). Daarmee is het ook duidelijk dat het eigenlijk altijd om een 5-hoek gaat. Als ik dus naar jouw foto's kijk zie ik die overeenkomst van de symetrie niet. Mijn twijfel blijft dus nog steeds heel sterk of het wel een Cupressocrinites is. Komt hij uit het Devoon dan kan ik hem niet plaatsen en dat maakt mij erg nieuwgierig wat het dan eventueel wel kan zijn.

Groet,
Cora

Plaats reactie