trilo prep
Antw: trilo prep

Soms heb je van die dagen....
Eerst wat grote stenen klein geslepen, dat moest nodig eens gebeuren. Na een half uurtje stoffen met veel lawaai had ik een deel van de vondsten van afgelopen zoektocht vrij klein gemaakt.
toen ik mij realiseerde dat, er nog een tienvoud aan te slijpen materiaal lag, zakte de moed me een beetje in de schoenen en besloot ik te stoppen om me vervolgens maar eens op het prepareren te storten.
3 crandiums van gerastos en dechenela succesvol vrij gelegd. vol goede moet aan de volgende begonnen.
Baranderops, tevens mijn laatste te prepareren marokkaanse beestje.
De kop was ik al aan begonnen en heb op en aantal plaatsen de schaal moeten plakken, omdat deze scheuren begin te vertonen. Ik had verwacht dat deze jongen wel lastig zou worden, maar niet omdat hij fragiel zou zijn.
Handig om te weten
Mijn keus voor de drie aangekochte stukken heb ik gebaseerd op verschil in prep.
Gerastos, recht toe recht aan, deels verweerd in harde matrix. Diademaproetus, zachtere matrix, maar deze moest gelijmd worden.
Barranderops, deels opgerold, keiharde matrix.
Goed verder met de prep.
Weer stukje verder gekomen, maar er zat nog een behoorlijk blok matrix aan vast, wat langzaam in de weg zat met de fijn prep. Er moest grof matrix worden verwijderd, hw 70 met de 2mm naald, weapon of choice.
Ondanks dat de matrix er erg dense uitzag zonder scheuren liet tijdens de eerdere prep soms een behoorlijk stuk matrix los van de schaal, schiet aardig op maar zit risico aan.
Na een paar minuten gebeurde dan ook iets waar ik al en beetje bang voor was. Een scheur.
Ik zag hem eerst niet waardoor de naald zich vast beet in de scheur en gelijk alles uit elkaar duwde.
Foto's zijn het resultaat....
Schaal is niet meer te redden... Ga wat er zit nog wel terug lijmen, maar wat er echt vanaf gevallen is. Klein veel en niet allemaal met terug te vinden.
Had een mooi beestje kunnen worden...
Ach, het heeft wel iets vrijgelegd met 3 stekels. Misschien komt daar nog wel ooit iets leuks uit
oeps...
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Auw!
Ook dit is preppen, helaas. Soms gaat het goed fout.
Ook dit is preppen, helaas. Soms gaat het goed fout.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Helaas nog even geen foto's wegens lang niet gewerkt aan de stenen.
Vooral bezig met klein maken van grote brokken, sorteren en ander gedoe.
Wel wat klein spul kunnen schoonmaken, fragmenten, verdrukte kopjes etc.
Het laatste stukje uit marokko, het gebroken barrandje ligt nog te wachten... Maar krijg vooralsnog alleen maar slechte zin als ik die van de plank pak.
Weer wat uurtjes in een grote phacopide kop gestopt, teller gaat volgens mij tegen de 24u en schat dat het een veelvoud hiervan gaat worden voor ik die ooit af krijg.
Wordt een meer jaren project, wat je zo nu en dan gewoon even weg moet leggen.
Bij gebrek aan foto geniek materiaal, of stukjes die ik eerst even wil laten checken voor ze te posten.
Alleen dus deze tekstuele update...... Maar vind het wat rustig worden op het Trilobiet prepareer front
Dus Frederik, lugo.. En anderen
Waar blijven de updates
Vooral bezig met klein maken van grote brokken, sorteren en ander gedoe.
Wel wat klein spul kunnen schoonmaken, fragmenten, verdrukte kopjes etc.
Het laatste stukje uit marokko, het gebroken barrandje ligt nog te wachten... Maar krijg vooralsnog alleen maar slechte zin als ik die van de plank pak.
Weer wat uurtjes in een grote phacopide kop gestopt, teller gaat volgens mij tegen de 24u en schat dat het een veelvoud hiervan gaat worden voor ik die ooit af krijg.
Wordt een meer jaren project, wat je zo nu en dan gewoon even weg moet leggen.
Bij gebrek aan foto geniek materiaal, of stukjes die ik eerst even wil laten checken voor ze te posten.
Alleen dus deze tekstuele update...... Maar vind het wat rustig worden op het Trilobiet prepareer front
Waar blijven de updates
oeps...
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
Antw: Antw: trilo prep
Als ik de oplader van mijn fototoestel terugvindivok schreef:
Waar blijven de updates

No kidding!
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Ivo,
het is inderdaad wat stil geweest op dit front. Ik ben begonnen met het uitzoeken van tientallen kilo's materiaal van de Lichtenberg Horizon, dus heb het preppen even opzij geschoven.
Maar een van de volgende dagen zal ik een nieuw topic starten met een trilo-prepverslag.
mvg
Lugo
het is inderdaad wat stil geweest op dit front. Ik ben begonnen met het uitzoeken van tientallen kilo's materiaal van de Lichtenberg Horizon, dus heb het preppen even opzij geschoven.
Maar een van de volgende dagen zal ik een nieuw topic starten met een trilo-prepverslag.
mvg
Lugo
Panta rhei
Heraclites
Heraclites
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
@ Ivok: het eerste.
Dat Lichtenbergmateriaal zou ik ook wel willen zien (hint
)
Dat Lichtenbergmateriaal zou ik ook wel willen zien (hint

something (TH Huxley)
something (TH Huxley)

Frederik,
om het topic van Ivo niet te kapen, hier één foto met een gedeeltelijk overzicht van wat er tot nu toe uit dit residu is gekomen.
Misschien kan ik later wat meer foto's plaatsen in een nieuw topic.
Lugo
Panta rhei
Heraclites
Heraclites