Eindelijk mijn eerste complete meg
Antw: Eindelijk mijn eerste complete meg
Stijn,
Ik ben een echte Vlaming. Geboren en getogen in West-Vlaanderen maar sinds een jaar of 13 woonachtig in Oost-Vlaanderen.
Groetjes, Fabienne
Ik ben een echte Vlaming. Geboren en getogen in West-Vlaanderen maar sinds een jaar of 13 woonachtig in Oost-Vlaanderen.
Groetjes, Fabienne
Antw: Eindelijk mijn eerste complete meg
Wel Stijn,
ik moet bekennen dat ik eigenlijk geen echt opbergsysteem heb. Oorspronkelijk stak ik mijn vondsten in een letterkast.
Vb: Lade 1 : Vondsten van Zeeland die geen schelpen zijn
Lade 2 : Gastropoden van Zeeland
Lade 3 : Bivalven van Zeeland
Lade 4 : Vondsten van Antwerpen die geen schelpen zijn
etc...
Natuurlijk had ik er dan van bepaalde soorten zoveel dat ze niet meer pasten in de letterkast, die stak ik dan in potjes onderin mijn vitrinekast (waar de gekochte tanden en de echt grote vondsten in staan).
Maar dan kwam het spijtige besef dat er dan nooit naar gekeken wordt en ben ik de overschotten in glazen bokalen beginnen steken die nu op boekenplanken staan ter display.
Het aantal haaientanden, periotica etc.. werd ook te veel en die ben ik dan beginnen sorteren in doosjes van de zelfbouwmarkt (waar je normaal gezien schroeven en zo in bewaart). Mijn man heeft dan een aantal riker mounts gekocht voor mijn verjaardag die ik gevuld heb per vindplaats (Tandenberg, Hoevenen, Doel, Zeeland, Kleiputten) De mooiste mako's van de tandenberg zitten in speciale riker mounts en het overschot van de mako's zit in een grote glazen bokaal.
De mantelschelpen van Antwerpen en Zeeland zitten in grote schalen zoals je ziet.
Het is dus een beetje een ordelijke chaos. Shame on me !
Groetjes, Fabienne