kaakje?
Re: kaakje?
mijn kaakje lijkt wat op deze maar dan met de tandjes http://blogimages.bloggen.be/schelpen_z ... cf878e.JPG
groetjes Aaron
groetjes Aaron
Nullus finis longius si quod facis delectaris
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Aaron,ik heb ook zitten denken aan zeesnoek,Barracuda maar die komt niet voor in de Noordzee,Oostende is een vissershaven,maar ik heb ook geen weet van aanvoer van niet uit de noordzee voorkomende Barracuda's.
Ook denk ik dat het niet fossiel is doordat alle tandjes nog aanwezig zijn,bij een strandvondst van een fossiel kaakje zou dit wel heel uitzonderlijk zijn.GR(Wel leuke vondst)
Ook denk ik dat het niet fossiel is doordat alle tandjes nog aanwezig zijn,bij een strandvondst van een fossiel kaakje zou dit wel heel uitzonderlijk zijn.GR(Wel leuke vondst)
strandjutters
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Aaron,ik heb ook zitten denken aan zeesnoek,Barracuda maar die komt niet voor in de Noordzee,Oostende is een vissershaven,maar ik heb ook geen weet van aanvoer van niet uit de noordzee voorkomende Barracuda's.
[Bewerkt door strandjutters op 27-10-2012 om 13:56 NL]
[Bewerkt door strandjutters op 27-10-2012 om 13:56 NL]
strandjutters
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Re: Re: kaakje?
Dag Bram, genoteerd. We zitten snel in een grijze zone met dit soort stukken.bram schreef:
Vind het wel een beetje sterk dat dit onder het mom niet fossiel naar Off-Topic gaat. Begrijp het ook wel ergens, maar aan de andere kant, ik zie zo ook wel eens recent slachtafval voorbijkomen dat niet verplaatst wordt, en dan is dit toch een stuk interessanter (en op basis van de kleur - tricky - ook ouder).
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Hey Adron,
Dit is in mijn opinie een kaakje van een snoek. Heb er wel eens gevangen en hoe de tanden van elkaar staan komt dit aardig overeen.
Snoeken leven ook in brakwatergebieden, waar de rivieren in zee uitmonden.
Kan zijn dat hij verkleurd is door diverse mineralen in het water/in de bodem met slijk. Wat je kan proberen is een klein stukje bot verwijderen en dan kijken of de kleur hetzelfde is binnenin. Misschien is hij sub fossiel??
Groetjes Bram
Dit is in mijn opinie een kaakje van een snoek. Heb er wel eens gevangen en hoe de tanden van elkaar staan komt dit aardig overeen.
Snoeken leven ook in brakwatergebieden, waar de rivieren in zee uitmonden.
Kan zijn dat hij verkleurd is door diverse mineralen in het water/in de bodem met slijk. Wat je kan proberen is een klein stukje bot verwijderen en dan kijken of de kleur hetzelfde is binnenin. Misschien is hij sub fossiel??
Groetjes Bram