Septarien van binnen gezien

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Elbert
Been thanked: 1 time
Antw: Septarien van binnen gezien

Bericht door Elbert » 10 nov 2012, 18:48

Hallo, dat er niet gereageerd wordt op een topic wil niet zeggen dat het niet gewaardeerd wordt.
Ik reageer alleen als ik denk iets te kunnen toevoegen en dat is niet altijd zo.
Blijf topics plaatsen!

groeten, Bert

Elbert

Jeremy
Antw: Septarien van binnen gezien

Bericht door Jeremy » 11 nov 2012, 08:55

dag Scherven,

ik begrijp jouw teleurstelling en ben overtuigd dat iedereen al eens iets gepost heeft waarop geen of weining respons op kwam.
ik kan Bert en strandjutters alleen maar bijtreden, de andere opmerking is onder de gordel en ongepast.

Het is niet omdat ik niet geboeid ben door vb haaietanden en botten dat ik deze artikels niet lees, integendeel, maar dan ben ik toch blij om eens een post te lezen over iets totaal anders.

Dus: kan je toelichting geven over wat septarien juist zijn?

groetjes
Jeremy

scherven
Been thanked: 40 times
Antw: Antw: Septarien van binnen gezien

Bericht door scherven » 11 nov 2012, 13:04

Elbert schreef:
Hallo, dat er niet gereageerd wordt op een topic wil niet zeggen dat het niet gewaardeerd wordt.
Ik reageer alleen als ik denk iets te kunnen toevoegen en dat is niet altijd zo.
Blijf topics plaatsen!

groeten, Bert
Hallo Elbert, bedankt voor je reactie. De topic is geplaatst om eens telaten zien wat er in doorsnee in zo,n septarien knol kan zitten. In dit geval opgevulde gangen van organische resten met pyrietkristallen. verder verwacht ik ook geen uitgebreide vragen hier over, dat zou te vergaan. Af en toe moet er eens iets anders worden geplaatst.
Vrl.gr.Ben-Lochem

0000000000

scherven

Bericht door scherven » 11 nov 2012, 13:07

strandjutters schreef:
Hallo,ik vind dit ook leuk die topics en ik bekijk ze steeds met veel aandacht.Wat ik bedoelde ,is dat het waarschijnlijk normaal is dat op deze dingen niet veel word gereageerd doordat het niet zo bekend is.

Ik kijk ook naar de topics Geologie,mij interesseerd alles wat met natuur heeft te maken,ik kan er wel niet over meepraten.GR Pascal(BTW Ben heeft het ook steeds over een steen :D)
Hallo, Pascal, is kalksteenknol dan goed?

0000000000

scherven

Bericht door scherven » 11 nov 2012, 13:23

jeremy schreef:
dag Scherven,

ik begrijp jouw teleurstelling en ben overtuigd dat iedereen al eens iets gepost heeft waarop geen of weining respons op kwam.
ik kan Bert en strandjutters alleen maar bijtreden, de andere opmerking is onder de gordel en ongepast.

Het is niet omdat ik niet geboeid ben door vb haaietanden en botten dat ik deze artikels niet lees, integendeel, maar dan ben ik toch blij om eens een post te lezen over iets totaal anders.

Dus: kan je toelichting geven over wat septarien juist zijn?

groetjes
Jeremy
hallo, jeremy. ik denk toch dat jij dat wel weet. Septarien of kalksteen knollen komen voor in de formatie van Boom(B-M-Oligoceen, althans in Belgie waar mijn vondsten vandaan komen. Het zijn kalkknollen die voorkomen in Septarienklei, bestaat uit veel plantenresten en verkoolde houtresten. Dat de ruimtes(gangen), eigenlijk fossiele plantenresten zijn omgezet in pyriet. Meer kan ik er ook niet over vertellen maar het lijkt me duidelijk.
vrl.groet Ben-Lochem

0000000000

Plaats reactie