Bijzonder haaientandje ?
Antw: Bijzonder haaientandje ?
Hallo Ben,
Hier een foto van een 'symphysaire Hexanchidae'......op de tweede foto zie je om welk deel van het tandje het bij u zou gaan.
Groeten,
Gio
Minilodon
Antw: Antw: Bijzonder haaientandje ?
Daar had ik niet aan gedacht, heel bedanktstrandjutters schreef:
Hallo Ben,word ook weleens zonnetje genoemd.GR
voor de tip.
Gr.Ben
0000000000
Hoi Gio, erg bedankt voor de prachtige fotos duidelijke kan het haast niet.gigi schreef:
Hallo Ben,
Hier een foto van een 'symphysaire Hexanchidae'......op de tweede foto zie je om welk deel van het tandje het bij u zou gaan.
Groeten,
Gio
Gr.Ben
0000000000
Hallo Adron,
Hexandiea (ik weet niet hoe je het schrijft) is inderdaad niet echt zeldzaam,
Maar deze positie (zonnetje) is wel zeldzaam. (bij mijn dan)
Hexandiea (ik weet niet hoe je het schrijft) is inderdaad niet echt zeldzaam,
Maar deze positie (zonnetje) is wel zeldzaam. (bij mijn dan)
Daar wil ik graag even op inhaken.Mega_Lo schreef:
Maar deze positie (zonnetje) is wel zeldzaam.
Haaientandenexperts, is deze positie nu werkelijk zeldzamer dan welke andere positie dan ook van dezelfde soort, door bijv. grotere breekbaarheid/minder vaak verloren in het leven van het beest, of is het een soort schijn, omdat elke tandenverzamelaar zo'n zonnetje nou eenmaal geweldig vind? Ben benieuwd.
Groeten,
Bram
Antw: Antw: Antw: Bijzonder haaientandje ?
Hallo Bram,bram schreef:Daar wil ik graag even op inhaken.Mega_Lo schreef:
Maar deze positie (zonnetje) is wel zeldzaam.
Haaientandenexperts, is deze positie nu werkelijk zeldzamer dan welke andere positie dan ook van dezelfde soort, door bijv. grotere breekbaarheid/minder vaak verloren in het leven van het beest, of is het een soort schijn, omdat elke tandenverzamelaar zo'n zonnetje nou eenmaal geweldig vind? Ben benieuwd.
Groeten,
Bram
Van deze tandpositie komen natuurlijk net zoveel tanden voor als op andere tandposities.
Alleen omdat ze kleiner zijn dan de andere tanden op andere tandposities worden ze denk ik minder gevonden.
De rudimentaire tanden uit de mondhoeken zijn nog kleiner, en deze worden maar heel zelden gevonden.
Groeten Hans
Hans

Hoi Mega-lo,
ook van de andere posities heeft de haai er maar één(de achterliggende tanden nt meegeteld)....maar deze lijken meer op elkaar zodat het onderscheid moeilijker te maken is!
Het is wel zo dat de 'zonnetjes' meestal kleiner zijn en misschien op die manier rapper over het hoofd worden gezien.
Groeten,
Gio
[Bewerkt door gigi op 14-02-2013 om 21:17 NL]
Minilodon
- strandjutters
- Been thanked: 3 times

Hallo,nu we er toch over bezig zijn,ik zie op het gebit dat GIGI toont dat er ook bovenkaakse zijn zonder de bijspits.A1 Upper
Zou dit zo één tandje kunnen zijn die ik verleden week uit het gruis heb gevist ?.GR
(het tandje is 17 mm)
strandjutters
Hoi Pascal,
is moeilijk te zien zo van op de foto...
Op m'n foto zie je alvast een paar bovenkaakse exemplaren.
Groeten,
Gio
[Bewerkt door gigi op 14-02-2013 om 23:00 NL]
Minilodon