Kaakje Egmond

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
spuck
Antw: Kaakje Egmond

Bericht door spuck » 30 mar 2013, 18:46

dank jullie wel voor het meedenken.In een eerder antwoord zei Naturalis al dat ze het vermoeden hebben dat het om een varken of wildzwijn gaat.Onderstaand het antwoord van Naturalis te Leiden op mijn vraag Hoe het daar in de vloedlijn komt.
Aan de kust worden relatief veel botten gevonden. Anders dan vaak wordt gedacht, zijn de meeste botten die op het strand worden gevonden niet van dolfijnen of zeehonden, maar van paarden, koeien, varkens en andere veedieren. Het gaat vaak om slachtafval dat van schepen overboord is gegooid. Bij sommige botten zijn duidelijk haksporen te herkennen.

Naast slachtafval worden ook botten gevonden van (huis)dieren die in de kustregio zijn doodgegaan. De kustlijn is door de eeuwen heen niet altijd hetzelfde geweest. In het verleden heeft de zee ook wel meer landinwaarts gelegen. Verder kan ik me voorstellen dat sommige botten ook via rivieren in zee belanden, en na een tijdje weer op strand aanspoelen.

spuck

Plaats reactie