Preparatie van een Paralejurus sp. uit Marokko.
Antw: Preparatie van een Paralejurus sp. uit Marokko.
Na nog een aantal uren preparatiearbeid ( al is dit niet hard werken, wel aandachtig zijn )is deze trilobiet volledig bevrijd van zijn harnas, dat zij meer dan 400 miljoen jaren geleden kreeg aangemeten.
Zoals te merken valt, zijn ook de terraslijntjes op de thoraxelementen mooi bewaard gebleven.
Heel opvallend zijn ook de oranjekleurige holochroale ogen met de talloze lensjes. De overgrote meerderheid van deze lensjes zijn mooi bewaard gebleven.
Lugo
ps: oeps, vergeten de foto's toe te voegen, daarom staan zij nu onder deze posting
Zoals te merken valt, zijn ook de terraslijntjes op de thoraxelementen mooi bewaard gebleven.
Heel opvallend zijn ook de oranjekleurige holochroale ogen met de talloze lensjes. De overgrote meerderheid van deze lensjes zijn mooi bewaard gebleven.
Lugo
ps: oeps, vergeten de foto's toe te voegen, daarom staan zij nu onder deze posting
Panta rhei
Heraclites
Heraclites
Na nog een aantal uren preparatiearbeid ( al is dit niet hard werken, wel aandachtig zijn )is deze trilobiet volledig bevrijd van zijn harnas, dat zij meer dan 400 miljoen jaren geleden kreeg aangemeten.
Lugo
Lugo
Panta rhei
Heraclites
Heraclites

Hier de afbeeldingen.
Lugo
Panta rhei
Heraclites
Heraclites
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Goedgekeurd!
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Bijzonder mooi resultaat
De senioribus nil nisi bene
- Jip en Janneke
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 16 times
Schitterend! Mag gezien worden.
De speurneuzen
Iedereen bedankt voor de waardering.
Misschien kan ik nog vermelden dat mijn oorspronkelijk idee, dat het hier zou gaan om een Paralejurus dormitzeri, wordt tegengesproken door deskundigen, die de Marokkaanse Devoon trilobieten zeer goed kennen.
Deze trilobiet is namelijk een Paralejurus spatuliformis Schraut & Feist 2004.
Vooral het spatelvormig pygidium geldt als een belangrijk kenmerk.
Dus nu kan ik ook het naamkaartje aanmaken.
mvg
Lugo
[Bewerkt door Lugo op 24-04-2013 om 19:24 NL]
Misschien kan ik nog vermelden dat mijn oorspronkelijk idee, dat het hier zou gaan om een Paralejurus dormitzeri, wordt tegengesproken door deskundigen, die de Marokkaanse Devoon trilobieten zeer goed kennen.
Deze trilobiet is namelijk een Paralejurus spatuliformis Schraut & Feist 2004.
Vooral het spatelvormig pygidium geldt als een belangrijk kenmerk.
Dus nu kan ik ook het naamkaartje aanmaken.
mvg
Lugo
[Bewerkt door Lugo op 24-04-2013 om 19:24 NL]
Panta rhei
Heraclites
Heraclites
Heel mooi eind resultaat.
GR. Dominiek
GR. Dominiek
Keep looking evry time