Protoform

Discussieer hier over mineralen in het algemeen
adekker
Contacteer:
Re: Re: Protoform

Bericht door adekker » 11 jun 2013, 19:34

"Ik ben wel al kei-oud hoor... maar hoop toch ook nog een keer in Idar-Oberstein te kunnen gaan zoeken".

Geheel tegen alle verwachtingen in, ben ik van 11-11 t/m 15-11 weer in Idar. Deze periode ligt geheel buiten elke vakantie en is in combinatie met enkele familieleden (gedeelde kosten) voor mij nog betaalbaar (verblijf midweek in een 6-persoons huisje Hambachtal voor slechts €39). Maar mocht je ook in dezelfde periode daar kunnen verblijven, zal ik je graag eens meenemen op edelsteen-jacht. Geldt ook voor jou, Martijn!

[Bewerkt door adekker op 11-06-2013 om 18:40 NL]

Old rockhounds never die, they just slowly petrify!

keitje
Re: Protoform

Bericht door keitje » 11 jun 2013, 22:28

Tsja, het is een mooi aanbod, dank. Helaas ben ik, als schooljuf, aan de schoolvakanties gebonden, dus het zal niet gaan. Heel misschien lukt het me wel in de herfstvakantie, wie weet. Lopen er geen bosjes mensen op die akkers te zoeken? En vinden de boeren dat geen probleem?? In ieder geval voor jou fijn dat je kan gaan :-)

adekker
Contacteer:
Re: Protoform

Bericht door adekker » 12 jun 2013, 14:12

De herfstvakantie is bij uitstek zeer geschikt om daar te zoeken! Veel akkers zullen al omgeploegd zijn en de regenbuien spoelen de agaten dan mooi schoon. Sommige akkers zullen al ingezaaid zijn en daar zou men een boze boer tegen kunnen komen die je wegstuurt, maar er blijven voldoende akkers over. Vergeet ook niet dat de boeren het gewend zijn dat er op hun land gezocht wordt. Dat gebeurt al vele generaties en zij weten ook dat dat een deel van de toeristische aantrekkingskracht van Idar is! Daarbij is het gelukkig ook nog eens zo dat platgetrapte, pas opgekomen gewassen zich na enkele dagen herstellen en zich weer oprichten.
Natuurlijk zullen er meerdere mensen op zoek zijn naar edelstenen, maar het is niet zo dat men dan elkaar voor de voeten zal lopen. Zo druk is het ook weer niet en bovendien zijn er afgelegen akkers, die nauwelijks bij verzamelaars bekend zijn. Daar zal men al snel de enige zijn die de bodem afspeurt op slijpbaar materiaal. De akkers tussen Reichweiler en Eckersweiler zijn bv. dergelijke onbekende en afgelegen vindplaatsen.

Old rockhounds never die, they just slowly petrify!

Plaats reactie