Vrijdagavond 4 oktober 2013: Lezing Frederik :

Maak hier afspraken om samen te zoeken, naar beurzen te gaan, enzomeer. Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen.
ivok
Antw: Vrijdagavond 4 oktober 2013: Lezing Frederik : ‘Het zoeken en preparen van trilobieten'

Bericht door ivok » 05 okt 2013, 08:33

Helaas pot en pint gemist, maar ik was dan wel op tijd terug om luiers te verschonen

oeps...

Lugo
Been thanked: 65 times
Antw: Vrijdagavond 4 oktober 2013: Lezing Frederik : ‘Het zoeken en preparen van trilobieten'

Bericht door Lugo » 05 okt 2013, 09:51

Dit was inderdaad een zeer verzorgde en heldere presentatie. Ik heb vooral genoten van de beschrijving en visualisatie van de geologie van het Ma'der bekken met zijn bekende vindplaatsen. En uiteraard was het tweede gedeelte van de voordracht, gaande over preparatie technieken en geillustreerd met een aantal voorbeelden zeer leerrijk.

Proficiat Frederik en bedankt voor deze boeiende avond.

mvg

Lugo

Panta rhei

Heraclites

Hieronymus
Contacteer:

Bericht door Hieronymus » 05 okt 2013, 09:58

Ik kan me alleen maar aansluiten bij wat iedereen boven mij reeds vermeldde. Wat ik vooral geleerd heb is dat ik van mijn leven zo'n engelengeduld niet ga kunnen opbrengen.
Wanneer ik de verhalen hoorde van millimeter(of kleiner)-grote stukjes die ergens afspringen... Om die dan nog te gaan zoeken en effectief zéér nauwkeurig terug te plakken, amai mijne frak! Ik zou denk ik al lang de trilobiet met steen en al tegen de muur gekegeld hebben :D

Rhaetian Lorraine Region
http://rhaetianlorraine.webs.com

Plaats reactie