Is dit een mammoetkies of niet???
- Jan Losser
Antw: Is dit een mammoetkies of niet???
Hier dan Jan Losser. Over de tand van Robert
Prima foto\'s Helaas het is geen babykiesje
en ook geen kauwrest. Hiervoor ontbreken de putjes van het opnemen van het wortelmateriaal in het lichaam. Als je dit bij een echte kauwrest ziet, zul je zien wat ik bedoel. Op de foto zie je duidelijk een breukvlak. Dat betekent dus meer dan 7 lamellen Het aantal lamellen voor het eerste melkiesje is 5 afmeting ongveer 2 bij 2 cm Voor de tweede is dat ca 7. maar de afmetingen klopt niet. De lengte is dan groter dan de breedte dat is bij jouw tand niet het geval
In het mammoetboek van Dick Mol en Hans van Essen kun je hier ook veel over vinden. De titel is dacht ik De mammoet. Aangezien je toch op de NGV-avond komt neem hem nog eens
beter in het echt kun je altijd beter zien.
Kan Jimmeke nog duidelijke foto\'s van de onderkant plaatsen
[Bewerkt door Jan Losser op 23-02-2006 om 13:17 NL]
Prima foto\'s Helaas het is geen babykiesje
en ook geen kauwrest. Hiervoor ontbreken de putjes van het opnemen van het wortelmateriaal in het lichaam. Als je dit bij een echte kauwrest ziet, zul je zien wat ik bedoel. Op de foto zie je duidelijk een breukvlak. Dat betekent dus meer dan 7 lamellen Het aantal lamellen voor het eerste melkiesje is 5 afmeting ongveer 2 bij 2 cm Voor de tweede is dat ca 7. maar de afmetingen klopt niet. De lengte is dan groter dan de breedte dat is bij jouw tand niet het geval
In het mammoetboek van Dick Mol en Hans van Essen kun je hier ook veel over vinden. De titel is dacht ik De mammoet. Aangezien je toch op de NGV-avond komt neem hem nog eens
beter in het echt kun je altijd beter zien.
Kan Jimmeke nog duidelijke foto\'s van de onderkant plaatsen
[Bewerkt door Jan Losser op 23-02-2006 om 13:17 NL]
Zonder verleden geen toekomst
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Sorry Jim maar jouw foto\'s zijn al verdwenen uit mijn \'prullenbak\'.
De foto\'s waren zo onscherp dat ik er geen touw aan kon vastknopen. Ik adviseer nieuwe foto\'s te maken en plaats deze mbv een familielid/kennis dan op het forum. Dan kan iedereen zijn licht hierover laten schijnen
De foto\'s waren zo onscherp dat ik er geen touw aan kon vastknopen. Ik adviseer nieuwe foto\'s te maken en plaats deze mbv een familielid/kennis dan op het forum. Dan kan iedereen zijn licht hierover laten schijnen
Robert Mensink
- Fossielenzoeker
- Contacteer:
Jan Losser
bedankt voor je commentaar.
Ik heb altijd gedacht dat dit het laatste stukje van een oude kies was die door een nieuwe kies uit de kaak is gedrukt. Dit heet toch een spuugkiesje?
Ik zal hem meenemen naar een NGV-avond. Dan kun je hem beter bekijken.
bedankt voor je commentaar.
Ik heb altijd gedacht dat dit het laatste stukje van een oude kies was die door een nieuwe kies uit de kaak is gedrukt. Dit heet toch een spuugkiesje?
Ik zal hem meenemen naar een NGV-avond. Dan kun je hem beter bekijken.
Robert Mensink
Mijn eerste indruk was fout,ik zie op de latere foto\'s dat Jan losser gelijk had
M\'n enige troost is dat we het woordje spuugkies weten te plaatsen hebben....sniK
Theo
M\'n enige troost is dat we het woordje spuugkies weten te plaatsen hebben....sniK
Theo
Theo
- Jan Losser
Niet verdrietig zijn Theo
Je kunt nog steeds gelijk krijgen. Het is een beetje onduidelijk maar het gaat om twee verschillende mammoetkiezen. De eerste foto horen niet bij de andere. Nog even afwachten dus
Je kunt nog steeds gelijk krijgen. Het is een beetje onduidelijk maar het gaat om twee verschillende mammoetkiezen. De eerste foto horen niet bij de andere. Nog even afwachten dus
kweet het nu wel zeker.de mijne is een spuugkies uit de bovenkaak maar weet niet de hoeveelste.jullie wel??
Wie niet zoekt, wie ni vindt!!!
- Fossielenzoeker
- Contacteer:
- Supergraver
Antw: Antw: Is dit een mammoetkies of niet???
Zeg maar rustig:\'Je hangt tegen het vervelende aan!\'fossielenzoeker schreef:
Je bent een doorbijtertje Jim.

Wil je ook nog weten waar die kies het laatste op gekauwd heeft ofzo?

Gr
Martijn
- Jan Losser
Nou Jimmeke
Daar ben ik nog niet zo zeker van, eerst foto van het wortelgedeelte
Daar ben ik nog niet zo zeker van, eerst foto van het wortelgedeelte
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Antw: Is dit een mammoetkies of niet???
*ligt lachend over de grond te rollen*Supergraver schreef:Zeg maar rustig:\'Je hangt tegen het vervelende aan!\'fossielenzoeker schreef:
Je bent een doorbijtertje Jim.
Wil je ook nog weten waar die kies het laatste op gekauwd heeft ofzo?
Gr
Martijn
Martijn, je verwoordt wat ik al een hele tijd dacht.

Jimmeke, ik hoop voor jou dat het een spuugkies is. Post je eens een foto van de onderkant, dan hebben we eindelijk misschien uitsluitsel.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)