steen met vis ? slak en plant fossielen

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
sjaak
Has thanked: 379 times
Been thanked: 366 times
Contacteer:
steen met vis ? slak en plant fossielen

Bericht door sjaak » 09 mar 2014, 09:52

Jorn schreef:
Hallo Niels,
Dat er in de stukken ijzer-oer wel eens fossiele botten zitten zag ik al eens op de zandmotor.
Ik maakte er een foto van omdat het te zwaar was om mee te nemen. Dit was echt dat poreuze zwarte oer-spul.
Leuk stuk van jou, lijkt niet veel op de ijzer-oer die je veel ziet op het strand.
Kan het vissenkaak / tandjes ook een plantaardige afdruk zijn?
Dat laatste is wat ik mij ook afvraag. Het lijkt wel erg op een vissenkaak maar welke plsnt heeft dat.

Wat de ijzeroer betreft. Ik zie dat iedereen daar een eigen definitie van heeft wat nogsl verwarrend is. Ik pas daarom de titel van het topic maar aan.

Groet,

Niels

Jorn
Antw: steen met vis ? slak en plant fossielen

Bericht door Jorn » 09 mar 2014, 10:40

Hh, ja inderdaad, ijzeroer / hoogoven slakken / concreties er zijn vele namen voor.

Ik dacht aan plant vanwege de onregelmatige setting. Het heeft wat weg van een cluster zaden maar ik kan dit niet onderbouwen met voorbeelden. Ook omdat de steen meer plantenmateriaal bevat.

Grtz
Jorn

sjaak
Has thanked: 379 times
Been thanked: 366 times
Contacteer:
Antw: Antw: steen met vis ? slak en plant fossielen

Bericht door sjaak » 09 mar 2014, 10:47

Jorn schreef:
Hh, ja inderdaad, ijzeroer / hoogoven slakken / concreties er zijn vele namen voor.

Ik dacht aan plant vanwege de onregelmatige setting. Het heeft wat weg van een cluster zaden maar ik kan dit niet onderbouwen met voorbeelden. Ook omdat de steen meer plantenmateriaal bevat.
Ja. Dat is een logische gedachte. Helaas schiet mijn botanische kennis hier tekort.

Groet,

Niels

Plaats reactie